Mijn presage en trouw horloge in hun doosje en mijn astron op een doekje aan de achterdeur waar altijd veel licht is
Zo veel plek heb ik niet op mijn nachtkastje
Ik doe mijn horloge nooit af 's nachts.
Zoals in dit topic bedoel je: Het moet niet gekker worden
Ik doe hem overigens niet af. Blijft gewoon om de pols.
In de horlogeband. Daar hebben alle horloges hun eigen plekje. 'S nachts neem ik regelmatig een trek van mijn damper, dus als ik mijn horloge op het nachtkastje zou leggen, zou ik haar er regelmatig afzwaaien.
's Morgens ga ik eerst naar mijn horlogeboxen om het horloge voor die dag uit te zoeken.
Edit: horlogebox
Hier krijg ik na 5 jaar HF nog steeds een glimlach van op m’n gezicht
On topic: ik heb de vreemde gewoonte om bijna al m’n horloges op de doos te leggen ipv erin. Geen idee waarom. Luiheid denk ik.
Als ik al naast m’n bed sta leg ik hem op het nachtkastje. Naast een stuk of wat andere die daar rondslingeren. Geen idee waarom die daar liggen. Luiheid denk ik.
Alle horloges gaan in een van mijn 3 horlogeboxen.
nee, ik ga het niet vragen ook…
Watchroll. In een kluis. Op geheime locatie. Onder een Rottweiler. Van een schietgrage wapenhandelaar. Die overdag slaapt en 's nachts waakt. Achter een stalen deur. Op een beveiligd terrein. Achter het politiebureau.
Lekker belangrijk krasjes, (eerlijk heb maar 1 horloge waarmee ik voorzichtig ben) de rest leg ik neer op de grond, op het nachtkastje in een lade, op de vriezer, op het aanrecht op de salontafel, op de boekenkast of in de boekenkast, of ik hou hem gewoon om, geen microvezel doekjes, geen poppen bedje met dekentje, het is een gebruiksvoorwerp.
Ik schijn er even een klein lampje op en hou hem gewoon om…hoef ik niet de wekker te kijken maar gewoon op mijn horloge. De rest zit gewoon in de rol.
Horloge gaat om de andere pols 's nachts na eerst even met een zaklamp de lume te hebben aangetikt.
Alle andere horloges zwerven over mijn bureau, al dan niet in een horlogedoos of los. Met diverse bandjes los en de rest aan grut onder handbereik in een schoenendoos.
Ik werk gemiddeld 2 dagen per week thuis dus altijd wat te graaien tussendoor
Bang voor krassen? Neeuuh, ze worden hooguit stoffig.
Een warm en veilig plekje
Eerst (altijd) even schoonwrijven aan een handdoek, dan gewoon op een houten ondergrond. Enige uitzondering maak ik voor mijn 1954 JLC, die gaat echt z’n eigen Molequin-bedje in.
Mijn horloge leg ik gewoon op het nachtkastje maar zoiets lijkt mij ook wel handig.
Gewoon zoiets, van Ali. Kost niks en kwalitatief net als de rest. Even kijken wilt je mooi vindt. De rest is dus gewoon te duur.
Het heeft ook een zachte ondergrond waardoor je hem prima zonder te kijken weg kan leggen. Al die stoere praat over kassen geloof ik wel. Ik ben niet bang voor krassen, maar vind lompe krassen onnodig.
Werkt prima.
Mag je wel aardige polsen hebben volgens de site zelf: “Draag jij een horloge met een metalen band? Meet dan even de omtrek van jouw pols. Is deze kleiner dan 19 cm? Dan past jouw horloge (gesloten) niet om de houder.”
Zal dus voor heel veel mensen niks zijn. Of je moet hem er los op hangen. Wel een leuk ding.