Waar moet een 'beater' aan voldoen?

Een horloge dat je dagelijks draagt zonder er over na te denken?

Moet jouw dagelijks uurwerk ook nog aan bepaalde voorwaarden voldoen? Misschien niet te duur of juist krasvrij glas?

Zelf gooi ik, als ik wat laat ben en geen tijd heb om door de kistjes te rommelen, vaak een Gshock of Seiko om.

3 likes

Als daily draag ik vaak een Oceanus:

En als ik weet dat ik iets ga doen waardoor mijn horloge kan beschadigen een Gshock:

10 likes

Een horloge waarvan je bij een krasje niet onder je deken hoeft te kruipen om te huilen.

Zorgeloos dragen (en zwemmen) zonder je druk te maken over gebruikerssporen.

Het zijn horloges die meestal “mooier” worden bij het dragen. Ik beschrijf mijn Sub merk ik.

31 likes

Een horloge waar je niet voorzichtig mee hoeft te zijn. Waar je zonder nadenken mee kunt klussen en dat niet bij een stootje aan bonken ligt. G-Shocks zijn met deze gedachte ontworpen, maar zeker niet de enige horloges die ervoor geschikt zijn. Mijn daily is een Citizen Promaster Sky met Eco-Drive en radiosturing. Héél erg set-and-forget, en ook nog 200m WR plus saffierglas.

1 like

Ik denk aan een niet te dure duiker: kan tegen een stootje, goede waterdichtheid en vervangbaar.

3 likes

Mooiste gif die ik tot nu toe heb gezien :heart_eyes:

3 likes

Hahah thnx😁

1 like

Het begint met een rubberen band. Draagcomfort is belangrijk!

idem, maar m’n Tudor GMT:

6 likes

Voor mij ook een duiker die netjes genoeg is voor dagelijks gebruik, en tooltastic genoeg is mocht je van de gebaande paden afwijken.

Een coole fieldwatch met schroefkroon is ook o.k.

Als je er de term beater op plakt dan moet het geschikt zijn voor zulk gebruik.

Een gewone daily die niet verder komt dan kantoor mag wat chiquer zijn imho.

1 like

Zoiets, praktisch onverwoestbaar, monocoque, Eco-drive en niet al te duur, de Citizen BN-0118 Titanium Ray Mears…

12 likes

Goed beschreven, voor mij is dat deze:

6 likes

het ligt volgens mij bij de drager van het horloge,
wat ik wil zeggen is dat er verschil is tussen verdieners in het algemeen,
en dat slaat dan ook neer op het dragen van horloges tijdens klussen of feestdagen.
de meeste onder ons zullen niet snel een 1k+ horloge dragen tijdens klussen maar ze bestaan wel,
dus waaraan moet een beater voldoen is iets wat ieder voor zich zal uitmaken en dat kan voor de één een Gshock zijn en voor de andere een Vacheron Constantin.

2 likes

:point_up_2:

Voor mij is het een g-shock.

Het grote verschil tussen de office jungle beater

kan van alles zijn omdat het de x factor heeft of je door de sleur van een vergadering kan slepen

Voor de outdoor beater gaat casio of gshock vaak om de pols

Maar als krassen en butsen gegarandeerd is zoals in de garage of bouwen gaat er niets boven de beater casio, ook handig omdat het geen krassen maakt op m’n auto / motor

1 like

Voor echt beaterwerk heb ik deze

3 likes

Ik draag meestal een Casio A168 bij het wielrennen. Is op staal dus geen zweet probleem, quartz dus geen schokschade, niet te groot of te zwaar en mocht ik van m’n fiets pleuren en hij is kapot, geen probleem.

Voor het klussen deze:

Op vakantie deze:

6 likes

Een mooie Fortis of Breitling uit mijn collectie zal bij mij nooit een beater worden. Deze Cronos wel. Een Aliexpress shitter met saffier.

2 likes

Een beater moet wat mij betreft een kwarts zijn, oppakken en dragen. Met solar ook nog eens vrijwel geen batterijwissel.
En natuurlijk tegen een stootje kunnen, niet te duur zodat krassen geen huilbuien opleveren. Mijn Citizen BN0100 Eco-Drive is al jaren mijn vakantie/klus beater.

4 likes