Een horloge waar je niet voorzichtig mee hoeft te zijn. Waar je zonder nadenken mee kunt klussen en dat niet bij een stootje aan bonken ligt. G-Shocks zijn met deze gedachte ontworpen, maar zeker niet de enige horloges die ervoor geschikt zijn. Mijn daily is een Citizen Promaster Sky met Eco-Drive en radiosturing. Héél erg set-and-forget, en ook nog 200m WR plus saffierglas.
het ligt volgens mij bij de drager van het horloge,
wat ik wil zeggen is dat er verschil is tussen verdieners in het algemeen,
en dat slaat dan ook neer op het dragen van horloges tijdens klussen of feestdagen.
de meeste onder ons zullen niet snel een 1k+ horloge dragen tijdens klussen maar ze bestaan wel,
dus waaraan moet een beater voldoen is iets wat ieder voor zich zal uitmaken en dat kan voor de één een Gshock zijn en voor de andere een Vacheron Constantin.
Maar als krassen en butsen gegarandeerd is zoals in de garage of bouwen gaat er niets boven de beater casio, ook handig omdat het geen krassen maakt op m’n auto / motor
Ik draag meestal een Casio A168 bij het wielrennen. Is op staal dus geen zweet probleem, quartz dus geen schokschade, niet te groot of te zwaar en mocht ik van m’n fiets pleuren en hij is kapot, geen probleem.
Een beater moet wat mij betreft een kwarts zijn, oppakken en dragen. Met solar ook nog eens vrijwel geen batterijwissel.
En natuurlijk tegen een stootje kunnen, niet te duur zodat krassen geen huilbuien opleveren. Mijn Citizen BN0100 Eco-Drive is al jaren mijn vakantie/klus beater.