Waar moet volgens jou een horloge aan voldoen?

Hey iedereen.
De titel zegt het al waar vind jij waar een horloge aan moet voldoen?
Zelf vind design wel belangrijk.

Dat je kan zien hoe laat het is vind ik wel handig :slight_smile:
Grapje natuurlijk. Ik ga altijd voor een automaat en ik vind dat er minimaal een datumaanduiding op moet zitten. Ik houd van groot. Ik ben helemaal verslaafd aan Panerai. Ik heb een 287 (radiomir), een 90 (luminor) en een 243 (sub). Ik heb ook een IWC spitfire. En nog een paar Tag Heuers maar die staan te koop.
Groet,
Martin

GROOT (47mm of meer), zwarte plaat, bruine band en doorzichtige achterzijde.
Zo heb ik er een stuk of 5 die daaraan voldoen en draag. Alle andere klokjes die ik heb vind ik uiteraard ook héél mooi maar draag ik niet. Ik mag er overigens wel heel graag naar kijken (en door een loupe zijn ze ook groot).
Jur
ps en hoe laat het is boeit me nooit zo. Zelfs als ik ze draag staan ze stil of gaan de automaatjes gewoon lopen vanaf het tijdstip waarop ze stil stonden…

ajan Schreef:

Behalve model afwerking en uitstraling enz toch
wel graag afleesbaar, ook zonder leesbril op. Een
lichte wijzerplaat met gouden wijzers en
lichtmassa vindt ik prachtig, maar zonder bril kan
ik amper zien hoelaat het is. Rede voor mij om
tegenwoordig alleen voor een donkere wijzerplaat
te gaan.

Groet

Ajan

Wel Ajan,

Ik begin dit ook méér en méér als een prioriteit te stellen.

Het mag mooi zijn, maar de duidelijkheid en de afleesbaarheid komen op nummer 1.

Daarom draag ik graag mijn Breitling Avenger Seawolf. Gele wijzerplaat met grote duidelijke zwarte cijfers. (tu)

Het horloge moet bestand zijn tegen alles. Dat ik deze dus altijd om kan hebben zonder dat ik er om hoef te denken. Dus of ik nou op de motor rijd, aan het sporten ben of aan het zwemmen ben. Mij Tag Heuer Formula 1 is hier aardig tegen opgewassen. Met saffierglas, edelstaal en geharde kroon en ring en 200 mtr waterdicht.

Ik zal bijvoorbeeld mijn Swatch niet altijd omdoen omdat die toch redelijk snel beschadigd.

Maar is wel waterdicht en draagt lekker.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Puur design, de tijd is toch overal wel te vinden, daar heb ik geen horloge voor nodig, Ik gebruik hem er natuurlijk wel voor, maar meer als sierraad, als hebbeding, gewoon voor het leuke enz…

Verder moeten ze niet te groot zijn rond de 38 millimeter vind ik mooi, daar voldoen de Malvern en mijn blyssa perfect aan, ga ik klussen in huis of aan de auto, dan kies ik voor de monster, lekker stevig, die krijg je niet stuk, dus kortom elke situatie is anders, dus ik kan niet zeggen waar een horloge precies aan moet voldoen.

Uiterlijk is denk ik voor mij belangrijker dan innerlijker (bij mensen is dit veelal anders hoor ;))

Een horloge moet goed leesbaar zijn, duidelijk en netjes in balans. Dat is voor mij toch wel het belangrijkste, dat het ontwerp mij aanspreekt.

Ongeveer 42 mm, automaat, saffieren achterzijde, gegraveerde rotor, zwaar en blinkend staal.

Mijn beste,

De voorwaarden welke een horloge voor mij aantrekkelijk maken zijn:
Ronde stalen kast van circa 38 / 42 mm
3 wijzerthema
Minimaal 5 atm.
Lederen band
Datum

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mijn criteria:

  • stale kast
  • stale band
  • draaibare lunette (kleur maakt niet uit)
  • zwarte of blauwe wijzerplaat
  • datum en secondewijzer
  • lichtgevende wijzers
  • minimaal 20 atmosfeer
  • Zwitsers uurwerk (kwarts of automaat)
  • “Swiss Made” (ook al lees ik vaak dat dit label steeds meer verwatert)

Mijn horloge voldoet ruim aan de criteria. Als ik een nieuw horloge ga aanschaffen, gebruik ik hetzelfde lijstje. Echter, ik zal wel veel meer letten op het uurwerk.

Een duiker dus, moet het echt Zwitsers zijn? Als je van duikers houd loop je zoveel Seiko moois mis…

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Een duiker dus, moet het echt Zwitsers zijn? Als
je van duikers houd loop je zoveel Seiko moois
mis…

Groeten,

Stefan

Moet wel toegeven dat dat inderdaad zo is, als ik op dit forum kijk. In juweliers zie ik zelden een Seiko-duiker liggen.

Kijk eens op de site van Rob (monsterwatches.nl). daar zie je heel wat moois staan.

Mooi site! Mijn complimenten.

Als ik het zo zie, bloedzonde en onbegrijpelijk dat die modellen niet in Europa worden verkocht.

Die BFK-duiker wordt verkocht in een juwelier bij mij in de buurt.

Voor mij moet het of Zwitsers of Duits zijn en mechanisch.

Verder moet het uiterlijk mij aanspreken, maar dat kan zowel een sportief of een klassiek ogend horloge zijn. Naar dat laatste gaat toch mijn voorkeur. Verder moet er minimaal een datum op zitten. Verdere complicaties zijn welkom, maar dat is geen vereiste. Het geheel moet mij gewoon aanspreken.

Minimale eisen:

Er goed uitzien.
Op tijd lopen.

StateOfMind Schreef:

Voor mij moet het of Zwitsers of Duits zijn en
mechanisch.

Verder moet het uiterlijk mij aanspreken, maar dat
kan zowel een sportief of een klassiek ogend
horloge zijn. Naar dat laatste gaat toch mijn
voorkeur. Verder moet er minimaal een datum op
zitten. Verdere complicaties zijn welkom, maar dat
is geen vereiste. Het geheel moet mij gewoon
aanspreken.

Dat dus, alleen is die datum voor mij geen vereiste.
En het moet ook een goed gevoel geven bij het passen/omdoen.

Idd, de ‘klik’ moet er zijn.

wilmsenm Schreef:

Dat je kan zien hoe laat het is vind ik wel handig
:slight_smile:
Grapje natuurlijk.

Dat zeg je nu wel, maar drie jaar geleden was ik helemaal weg van de Seiko SNL001.
Ik wilde die via internet bestellen, maar wilde hem eerst in het echt zien.
Een colega had hem van zijn vrouw gekregen, maar was er niet zo blij mee;
Als je snel op het horloge keek zag je veel moois, maar niet de tijd.

Ik dacht dat hij overdreef, maar idd je moest zoeken, en hij vertelde mij dat hij er na enkele weken nog niet aan kon wennen.

Zo is mijn zoektocht eigenlijk verder gegaan, en ben ik hier gekomen.

Mijn eisen zijn; waterdicht 10 bar. dag en datumvermelding, en het liefst titanium. Design is ook belangrijk, ik zie hier hele mooie horloges voorbij komen die ik wel mooi vindt, maar op mijn zoektocht achteloos voorbij schiet.
En meestal is dat omdat het goud of doublé is (daar hou ik niet van) of omdat er geen dag/datum is, of dat deze aanduiding te groot uit de wijzerplaat komt.

Maar gelukkig is dit allemaal persoonlijk.

Voor mij moet een horloge aan de volgende eisen voldoen:

  • goed om de pols zitten en niet onnodig verschuiven
  • goed afleesbaar
  • fors, maar niet te fors (liever een herenhorloges dan een dameshorloge)
  • ondanks dat ik niets van de techniek weet, heb ik liever een horloge van een horlogemerk dan van een modemerk
  • sinds ik man’s automaat heb geconfisceerd, heb ik voorkeur voor die automaat
  • liever een vlindersluiting dan een gewone gesp
  • liever een leren of stalen band dan een rubberenband
  • ik stem de keuze van mijn horloge af op mijn kledingkeuze: stoere kleding -> grove chronograaf, vrouwelijke kleding -> dameshorloge