Waar mooie suède bandjes bestellen

Goedemiddag,

Ik zou graag op mijn Junghans form C een mooi suède bandje zetten in een grijze of taupe kleur.
Of mocht iemand qua kleur een mooie suggestie hebben? ( vind de zwarte originele wel heel mooi maar ook saai)

De maat is lastig met de 21mm.
Hebben jullie goede tips waar deze te zoeken op internet?
Voorkeur voor een winkel met iDeal als betaalmogelijkheid.

Als voorbeeld een foto van mijn Delft Watch Works Oostpoort
Deze heeft een in mijn ogen heel mooi maar ook heel soepel bandje, deze draag ik dan ook graag.

5 likes

Het mooiste is dan toch wel molequin of Bulang and Sons.

Vroeger verkocht glc suède mooie bandjes. Italiaanse webshop.

2 likes

Bulang and Sons.

Ik heb diverse suède van hun en heel tevreden.

Hou wel rekening dat lichter gekleurde suède sneller vies wordt. :sweat_smile:

3 likes

Delugs. Zitten helaas wel in Singapore, hebben geen iDeal en de shipping en taxes maken niet voordelig, maar de kwaliteit is super.

11 likes

Ik heb bij LIC Leather in België twee mooie handgemaakte bandjes besteld, die hebben een aardige collectie en worden gemaakt op bestelling. Productietijd 2 tot 5 dagen. Niet de goedkoopste, maar wel ambachtelijk spul en dat kan ik wel erg waarderen.

En niet te vergeten deze website met een bekend logo. Voor ieder budget wel wat te vinden.

https://www.horlogebanden.com

Lichtblauw of rood zou ook mooi staan bij die witte wijzerplaat. :drooling_face:

2 likes

Ja is top kwaliteit, hebben wij onze banden ook deels van. Die van Nubuck stierenleer zijn een aanrader :+1:t2: (ook op bestelling in 21 mm leverbaar)

2 likes

Leuke tag heurer.

1 like

Nubuck is ook mooi.

Omdat nubuck van de buitenste laag van de huid wordt gemaakt, is het beter bestand tegen slijtage dan suede. Suede is zachter, maar daardoor ook gevoeliger voor beschadiging. Suede vereist dan ook een ander schoonmaakproces. Uiterlijk: Hoewel beide een zachte textuur hebben, heeft nubuck een fijner uiterlijk

1 like

Met Ideal en snelle verzending uit Zweden.

En uiteraard Molequin.

1 like

Wat een lekker horloge!

@dragon www.tunsstore.com uit Vietnam is qua
prijs-kwaliteit nauwelijks te verslaan

Zoals anderen al zeggen, LIC is erg goed, (tuns zit niet op dat niveau naar mijn mening) maar prijzig

Fluco uit Duitsland is erg goed, Kaufmann ook…

Bulang heb ik geen ervaring mee maar zal de banden ook bij een goeie inkopen / laten maken

2 likes

Ik heb er een van strps Watch Strap Velour Suede by STRPS® - Many Colors

Ben daar tevreden mee en er wordt gefluisterd dat ze hetzelfde zijn als die van Fluco.

3 likes

Ik durf er wel twee tientjes om te verwedden dat ze daar worden ingekocht.

1 like

Nomos heeft zeer goede bandjes in diverse maten.

1 like

Maar enkel 18 of 20mm bij Strps.

Vergeet ook de HF eigenaar niet.
https://www.horlogebanden.com/search.php?mode=search&q=Suede&page=1&keep_https=yes

CNS heeft ook betaalbare bandjes, helaas meestal weinig taper.

2 likes

Bulang & sons

Echt topkwaliteit

7 likes

Bij de suède bandjes op 21mm bij de forumsponsor heb je alleen met zo’n contrasterend stiksel er in, vind ik niet zo mooi.

Wel een 21mm Milanese band besteld bij hen, eens kijken of dat bevalt op de Junghans.

Heel mooi, wel een prijs dat ik eens goed wil nadenken over welke kleur er nou mooi bij de witte plaat van de Junghans staat.

Helaas geen 21mm
Was een mooie optie geweest anders.

Je kan ze altijd eens erop plaatsen met chatgpt

1 like