Waar of niet waar

Kwam 5 minuten geleden de vraag op welke stand/tijdstip de horloges in de winkels staan.
Blauw voor 10:10, omdat de wijzers een een blij gezichtje lijken.
Rood voor 6:00, omdat mensen dat blije tijdstip associeren met 's avonds lekker thuis komen voor het avond eten.
Groen voor 1:00, omdat dat doet denken aan een opgewonden man… (sorry, heb het niet zelf verzonnen).

Inkoppertje voor ons toch :wink:

Ik twijfel tussen rood en groen.

Ik denk blauw niet alleen vanwege het blije gezichtje.

Ik vind ze op tien over tien beter staan.

Waarom geen idee!

Lijkt me gewoon mooier afsteken op de wijzerplaat.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Tien voor twee/tien over tien. De echte reden schijnt te zijn dat op deze manier het merk op de wijzerplaat altijd volkomen leesbaar is.

PeterLC Schreef:

Tien voor twee/tien over tien. De echte reden
schijnt te zijn dat op deze manier het merk op de
wijzerplaat altijd volkomen leesbaar is.

+1

…and we have a winner!

22:10 of 13:50 lijkt me inderdaad het meest plausibel vanwege het goed af kunnen lezen van de wijzerplaat. Zijn maar weinig horloges met datumaanduidingen op de tien en twee uurposities.

Maar vind de optie van de “opgewonden man” wel heel vaag, zeker als we het over herenhorloges hebben :S

Overigens is het me nog nooit opgevallen bij een juwelier. Zal er eens op gaan letten :slight_smile:

FeaR1986 Schreef:

22:10 of 13:50 lijkt me inderdaad het meest
plausibel vanwege het goed af kunnen lezen van de
wijzerplaat. Zijn maar weinig horloges met
datumaanduidingen op de tien en twee uurposities.

Dat lijkt me ook, maar een andere verklaring, is die werd gegeven over de smiley positie van de wijzers.

Maar vind de optie van de “opgewonden man” wel
heel vaag, zeker als we het over herenhorloges
hebben :S

Er komen wel vaker ‘nonsense’ verklaringen in voor, maar wel met een leuke twist. Zo illustreerde groen 't met de plasser van rood, in de trend van '“kijk, als de wijzers nu de plasser van rood voorstelt, dan staat ie van opwinding bij een aankoop in de stand 13:00.” Waarop rood iets zegt van “Ja, maar het lijkt dan meer op 12:05!” :wink:

Toch is het verhaal van het blije gezicht ook waar.

Want op 15:40 of 20:20 zie je ook de hele wijzerplaat alleen werd dit geassocieerd met een verdrietig gezicht vandaar de keuze van 22:10 of 13:50

FeaR1986 Schreef:

Overigens is het me nog nooit opgevallen bij een
juwelier. Zal er eens op gaan letten :slight_smile:

Toevallig bij een juwelier in Laren heb ik er eens op gelet. Echt elk horloge dat stil kon worden gezet stond op 10 over 10 (of 10 voor 2). Vond ik wel opvallend en zou iets zijn dat ik ook zou doen als ik horloges zou verkopen.

Ha!