Waar online een Tissot kopen?

Goedenavond,

allereerst: als ik deze vraag hier niet mag stellen dan hoor ik het graag.

Ik ben namelijk op zoek naar een Tissot Le Locle
http://www.tissotwatches.com/products/tissot-le-locle-automatic-gent/T41142333.html

Vind dit een bijzonder mooie elegante horloge.
Nu wil ik me deze graag aanschaffen.
Bij mij in de buurt is er geen verkoper van Tissot dus wil ik gaan voor een online shop.
Echter is er nogal wat namaak op de markt.
Weet iemand een goed adres om een Tissot online te kopen? (liefst tegen een eerlijke prijs natuurlijk ;-))
En “echt” is ook een voorwaarde. Namaak vind je genoeg als je wilt.

Thnx!

Tazzy

1 like

De webshop van juwelier Peter Klemann in Haarlem heeft 'm voor € 405,–.
Ga naar www.horlogewebshop.nl
Succes!

Had ook Klemann willen noemen. Heb er een half jaartje gewerkt (toen kwam er een betere job vrij). Goeie vent, zelf ook een horlogemaker, winkel in Haarlem voor het lagere tot midden-segment.

Koelinkjuwelier.nl verkoopt ook Tissot, de familie zit al 120 jaar in het vak dus dat zit wel goed. Heb er zelf ook mn klokje vandaan.

Ik kijk af en toe wel 'ns even bij Boumanonline.nl. Maar nog nooit wat gekocht, eigenlijk. Ik heb het geluk dat ik van alle merken die ik ooit zou willen kopen AD’s in mijn omgeving heb. Maar die hebben dan vaak weer geen ‘echte verkoopsite’. En dit is wat ik je zou willen aanraden: ga het horloge toch eerst 'ns in het echt bekijken en om jouw pols proberen! Plaatjes op websites van fabrikanten en zelfs foto’s die je met Google vindt, geven vaak een vertekend beeld. Hierdoor kan een horloge irl behoorlijk anders zijn dan je dacht. Het is natuurlijk zonde als je horloge tegenvalt. Verkopen levert je altijd verlies op. En dit kun je dus voor zijn. Is maar even 'n tip. Succes!

1 like

Ha ha, daar had ik voor TS ook even gekeken, maar kon het betreffende model niet vinden

Ik zou gewoon een verkooppunt zoeken. Je geeft toch een paar bankjes uit. Er zijn zoveel Tissot dealers. Er is er altijd een in de buurt

Jawel, bij Boumanonline staat-ie er voor € 440,-- ook :sunglasses:

1 like

Chrono24 al geprobeerd?

Zelf vind.ok m.op leer het mooist, mar mocht je de stalen band overwegen, check dan t prijsverschil. Soms kan een losse metalen band veel duurder uitvallen dan n losse leren band.

doet Bouman ook niet iets van 5 jaar garantie, ook wel aardig om naar te kijken

Een stalen band voor een Le Locle kost 150 euro bij de AD. (Bron: Tissot zelf)

1 like

Overigens linkt de TS al naar de online shop van Tissot zelf
 Is dat niet gewoon een optie?
http://nl.tissotshop.com/tissot-le-locle-automatic-gent.html

1 like

“Gratis verzending (2-5dgn) op alle orders, rechtstreeks verstuurd vanuit Zwitserland”

Laat er nou net een wit vlekje te zijn in de EU :wink:

https://www.europa-nu.nl/9353000/1/j4nvh0qavhjkdqd_j9vvj9idsj04xr6/vjazjqimd9u4?sizew=989&sizeh=885

Lijkt me niet handig door de douane heffingen. Dan liever de suggestie van Harpoen. Volgens mij n ad, en iemand die na de garantie zelf service/herstel kan verlenen.

2 likes

Dacht dat ze vanuit NL zouden versturen, maar vanuit Zwitserland lijkt het me inderdaad beter om via een dealer te bestellen.

Whaaw wat een reacties allemaal.
Thnx!
Ik ga ze allemaal eens onderzoeken :smile:

Tazzy

Hoi, even een update voor diegene die hier de moeite hebben gedaan om te antwoorden.

Ik kreeg van meerdere mensen het advies om hem eerst een te passen.
Want een horloge kan online er zeer goed uitzien maar totaal niet passen aan je pols.

Het was redelijk druk de laatste weken dus dit was een beetje op de achtergrond geraakt.
Nu ben ik dit weekend in Venetië met het vrouwtje voor een city-trip.
Veel horloge winkel, veel met Tissot maar nergens een witte Le Lockle zoals ik wou.
De zwarte eens gepast maar was toch niet dat.

Lopen we de laatste dag over het San Marco plein en sport ik een winkel waar ze Tissot verkopen.
“Wat is de kans dacht ik dat ze die hier wel zouden hebben” maar ze lag er. Netjes in de vitrine.
Dadelijk naar binnen en duidelijk gemaakt dat ik ze wou passen.
Ze doen ze me rond de pols. Whaaw! Dit is ze. Deze ga ik nemen.
Ik geef de verkoopsters mijn goedkeuring en ze beginnen ze op te blinken om in het doosje te steken.
Laat ze ze toch niet vallen zeker! De twee dames kijken me aan met van die grote ogen

Dit kan niet waar zijn dacht ik.
De eigenares kijkt heel boos naar het hulpje welke er totaal van onder de voeten was.
Ze meldde me dadelijk dat het hout was waar ze zijn op gevallen, dat ze shock bestendig zijn, dat dit het enige model is wat ze heeft en dat ik totaal niet verplicht ben om deze nu te nemen. (jaa duh)

Ik inspecteer ze en er staan inderdaad kleine krasjes op de kast. Of dit nu van de val is weet ik niet zeker maar doordat ik ze nu extra geinspecteerd heb is het me natuurlijk wel opgevallen.

Deze kans heb ik dan ook maar aan me laten voorbij gaan.
Ze heeft rond mijn pols gezeten en ze was mooi.
Dan ze na thuiskomst maar onmiddellijk online besteld.

Had eigenlijk wel te doen met het jonge meisje.
Ze was echt nog maar net in dienst denk ik.
Want ze wist er niets over te vertellen en luisterde zeer aandachtig naar haar bazin haar uitleg.

Kortom allen bedankt voor de bijdrage!

Tazzy

3 likes

Bizar verhaal! Maar belangrijkste is dat je in ieder geval zeker weet dat dit het horloge is dat je wilt. Dus nu kun je het met een gerust gevoel bestellen via een betrouwbare online aanbieder. Succes en we zien de foto’s wel langskomen, binnenkort! :grinning: