Voor een onbekend merk Aziatische chrono met Hattori uurwerk zoek ik een saffieren glaasje. Ik vroeg mijn horlogemaker of hij AR coated dus ontspiegeld (wat is de meest gebruikte NL term?) kon krijgen. Dat kon hij niet.
Hij koopt in bij een van de grotere (zegt hij) in NL: Alma findings.
Ik heb er zelf ook nog geen ervaring mee maar was een tijdje terug aan het zoeken voor een saffierglas 48mm voor mijn Glycine. Omdat de NL importeur helaas geen respons geeft op het www gaan zoeken. En verder dan horlogeglas.nl ben ik niet gekomen in mijn zoektocht
Volgens mij kan je als particulier niet aan saffierglas met een AR coating komen. Zelfs onafhankelijke horlogemakers zullen er moeite mee hebben. Sommige horloges komen uit de fabriek met de AR coating en als er iets aan mankeert zullen ze er wel een nieuw glas voor je opzetten middels een servicecentrum.
Warenhuizen zoals Flume, Cousins en Ofrei hebben ze in ieder geval niet en dat zijn denk ik drie van de grootste.
Dank voor de reacties tot zo ver. Dit is dus wat lastiger dan gedacht. Ik geef het nog niet op, en zoek nog wat verder. Goed nieuws zal ik hier ook melden.
Beetje off-topic, maar ik heb die ervaring ook met de Glycine importeur. Geen enkele reatie, terwijl ik toch echt een stalen ban d van ze wil(de) hebben.
Horlogeglas.nl is van Richard van Druten. Hij kan sommige modellen inderdaad voorzien van saffierglas met AR coating, maar zeker niet alle. Ligt aan zaken als bolling, dikte en maat. Gewoon mailtje sturen naar info met merk, type en foto’s. Bij mij lukte het uiteindelijk niet, retour ontvangen en alleen verzendkosten betaald. Op zich dus een optie om te proberen. Bestaand saffier voorzien van ARC blijkt ondoenlijk.
Jullie zouden eens contact kunnen opnemen met Bernd van Watch This in Dordrecht. Een kleinschalige horlogemaker/-verkoper die ook Glycine in zijn assortiment heeft!? Hij staat ook bijna altijd op de Rikketik met een stand.