Waar op letten bij aanschaf gebruikte Speedy?

Ik wil volgende week naar onze Oosterburen afreizen om een gebruikte (2005) Speedy te bekijken en wellicht ook te kopen. Ik heb dit type echter niet eerder in mijn bezit gehad. Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten / die ik moet controleren bij dit type? Enerzijds om te zien of de staat nog goed is en anderzijds of het een ‘echte’ betreft. Overigens zitten er de originele box en papieren bij (helaas geen nota van onderhoud).

Buy the seller…

Waarom naar Duitsland? Is hij zo goedkoop?

Als je er weinig verstand van hebt dan koop in NL, koop bij een bekende handelaar of spaar even door.

Nog heel wat huiswerk te doen dus :stuck_out_tongue_winking_eye:

Een echte herken je gelukkig makkelijk. De replica’s zijn zo slecht, die pik je er van een kilometer afstand nog uit. Verder kijken of het horloge zich soepel op laat winden. Of je de kroon makkelijk uit het horloge kunt trekken om de wijzers te verzetten. Of de subdials netjes naar 0 resetten en de pushers zich makkelijk laten bedienen. Uiteraard de algemene staat van het horloge (geen deukjes in de tachymeterring/bezel, dat kan op een val of harde stoot duiden)

Staat allemaal hierin. :wink: En wat er door de anderen al gezegd is. Box en papieren er bij klinkt alvast goed. Je prijs zou globaal rond de 2500 moeten liggen denk ik - is het daar heel ver onder, dan is er wellicht meer aan de hand.

bedankt! met deze info kan ik zeker wat!