Waar op letten bij een Monaco?

Ik denk dat ik toch een keer een Monaco wil:)

Wat ik inmiddels zelf uitgevonden heb moet het er eentje zijn met;

-de kroon op links
-matte blauwe plaat
-heuer logo
-heuer clasp
-horizontale marker
-cal 11 met rood heuer logo op de rotor

Zijn er nog andere dingen die bijvoorbeeld een 70 jaar editie anders maken?

Uiteindelijk zoek ik t ref nummer voor de juiste:)

Ik heb dit plaatje gevonden van @Sanderrr

5845a54201ab9fd95781149b13fb4b7a33d9c5a5_1_496x500

12 likes

Exact deze versie wil je idd, de mooiste :sunglasses: Vooral de matte wijzerplaat maakt het grootste verschil, de andere variant is eentje met sunburst plaat en volgens mij het nieuwe logo. Die wil je niet, want die sunburst plaat is heel opvallend, en het horloge is door zijn vorm en grootte / dikte al opvallend genoeg :wink: Referentienummer was toen CAW211P.FC6356.

Spijt dat ik hem verkocht heb, maar moest eruit om een (deel van een) grail te kunnen financieren. Inmiddels is de Monaco een stuk duurder geworden helaas.

6 likes

Dat moet de toekomst uitwijzen. :wink:

2 likes

Dat dus. Als je voor de OG gaat. Er zijn ook veel modernere interpretaties, die ook gaaf zijn. Maar als je er een wilt die dichtbij het origineel komt, wil je deze idd.

:joy:

2 likes

:rofl: :sweat_smile: dit moest uiteraard 40 zijn
Edit) en uiteraard dank voor de antwoorden. 7k tegenwoordig maar deze versie lijkt nog wel gewoon nieuw te vinden:)

1 like

Deze bedoel je? :sunglasses:

Refnr staat bovenaan op de achterkant :wink:

Superfijn horloge, was mijn eerste liefde

6 likes

@MarkusvdV Dit dus. Ik heb 'm ook gehad en dat was uiteindelijk door geciteerde oorzaken geen succes. Mijn advies: ga passen en laat je niet misleiden door je enthousiasme. Te groot is te groot en te dik is te dik en dat geldt ook voor de vorm, vierkant moet je passen zeg maar.

1 like

Ik zal zeker gaan passen (ik doe dat eigenlijk altijd) maar dank; een gewaarschuwd mens enzo :ok_hand:t2:

@Maui ik denk t zomaar:) mooi hoor!!

1 like

Jaaaaa zeker even passen, en gewoon 10 minuten om de pols houden. Ervaring is namelijk wel dat ie de eerste minuut wat groot over komt, maar naar mate je hem om hebt, kleiner begint te ogen.

3 likes

Mijn keuze is op deze limited gevallen juist vanwege de afwijkende kleur maar wel calibre 11.

Het is een iconisch horloge waar ik nog steeds erg blij mee ben.

17 likes

Mooie versie dit zeg! :+1:

Die soort van sport tropic band in leer staat hem ook geweldig!

1 like

Ook heel mooi!!

De Gulf Cal.11 is voor mij de perfecte Monaco. Staat op het lijstje.

4 likes

Is persoonlijk natuurlijk :wink:
Meen we wel te herinneren gelezen te hebben dat Cal 11 gevoeliger is voor problemen.

Het is maar net wat je wil, volgens mij kun je niet fout kiezen.
Ik ben nog steeds heel blij met deze.

Heeft het nieuwe uurwerk en loopt zeer nauwkeurig.
Succes.

5 likes

Zeer mooi.

Sluit je ogen niet voor de andere varianten zou ik zeggen, er zit veel moois tussen.

Ik heb hem niet meer, maar vond hem heel fijn dragen.

5 likes

Bij tweedehands letten op dat het niet verkeerd/overgepolijst is. Zou megazonde zijn

1 like

Kneiter. :slight_smile:

5 likes

De Tag Heuer Monaco, geen mooiere horloge dacht ik. Totdat ik mijn ideale Monaco Gulf rond de pols sloeg. Als je er naar keek was het liefde op het eerste gezicht maar toen ik hem op de pols had en ik droeg hem in zonlicht dan was het… nee… nee toch niet. Heel vreemd want een cal 5 (als ik me niet vergis) die ik eerder had gepast beviel me enorm goed.

2 likes