Waar op letten koop vintage Omega Seamaster

Er zijn een aantal topics over dit onderwerp geweest, die heb ik gelezen maar wil toch nog even wat up-to-date informatie inwinnen.

Ben al een tijdje op zoek naar een vintage Omega Seamaster. Het allermooiste vind ik met een blauwige dial, zoals hier: https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-OMEGA-SEAMASTER-AUTO-CAL1022-DAY-DATE-BLUE-DIAL-MENS-WATCH/283929814115?hash=item421b892463:g:sQEAAOSwL0xe-Ews

Het budget is ongeveer 400 euro. Mijn vraag is vooral: waar moet ik op letten? Het liefst zou ik via dit forum wat kopen, is het verstandig daar een gezocht advertentie voor te plaatsen? Is mijn budget realistisch voor mijn omschrijving?

Goed letten op de originaliteit van het horloge

Deze is namelijk niet origineel, is een redial. Alles uit Zuid Korea zou ik skippen.

Voor 400 euro kan je wel een vintage omega kopen maar voor een seamaster wordt dat wellicht krap als je een blauwe wil en in mooie staat.

1 like

Zoals koekoek al aangeeft. Goed en veel plaatjes bekijken. Het is een mijnenveld als je niet weer waar je op moet letten. Ps de gesp is ook niet origineel maar aftermarket. Datum en dag schijf hebben verschillende kleuren. Dus waarschijnlijk als eens vervangen. Of van meerdere horloges één horloge gemaakt. En voor €400 een hele nette vinden wordt moeilijk, in ieder geval succes :+1:t2:
Het blijven hele mooie horloges met die hoekige kast :ok_hand:t2:

1 like

Het horloge zoals in de advertentie, is dat nog een speciaal type oid? En kan ik ergens in Nederland zo’ n horloge vinden? Ik zie ze alleen maar via eBay…