Waar op te letten bij de aanschaf van een Rolex Sea-Dweller?

Buiten dat ie echt is natuurlijk :smiley:

Ik heb stiekum het idee gevat een Rolex Sea-Dweller te kopen. Niet echt mijn stijl maar een Sea-Dweller vind en vond ik altijd gewoon erg mooi. Ik weet dus vrijwel niets van Rolex maar heb natuurlijk al een beetje gekeken, voor 3500 euro krijg je een mooie, jong gebruikte.

Is er nog iets waar ik op moet letten, bijvoorbeeld dat het ene type niet zo goed is als het andere (?) en heeft iemand nog tips waar ik ze nog gunstiger kan krijgen? Ik wil er alleen een met officiele papieren.

Als het over een recentere SD hebt, dan zijn er twee versies, met pinholes (dus kleine gaatjes in de lugs) en (recenter) zonder pinholes met solid end links. Het een is niet beter dan het andere, maar optisch een kwestie van smaak. Zorg wel dat je van een betrouwbare handelaar (kan ook particulier zijn) koopt. Buy The seller zeg ik altijd. Bij de recentere modellen (2002 +) kun je je eigenlijk geen buil vallen als er papieren bijzitten. Kijk wel of het pakket compleet is. Doos, alle papieren, boekjes, tags, toolsetje, extra verlengstukje voor duikextensie.

Kijk hier eens voor meer info. Voor het verkooptopic moet je geregistreerd zijn.

http://www.rolexforum.nl/

http://www.rolexforum.nl/topiclist.php?forum=7

Have fun:

hans

Dank je Hans, er staat er een te koop die interessant is, wie weetā€¦

http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=3910

Henrik goes for Rolex (:P)

Ik vind hem echt heel mooi, Henrik, maar is dat kroontje nou zulk een enorm prijsverschil waard tegenover de samenaankoop van vorige zomer ?

Je weet wel, het merk met het logo van de eerste letter van het Griekse alfabet :wink:

Henrik gaat het wel goed met je ? een tijdje terug heb je ook al een Breitling Chronomat gekocht,ā€¦, nu nog een Rolex Seadwellah ik zou bijna denken dat je koorts hebt :wink:

Ik kan je horloges altijd erg waarderen en begrijp je zij sprong wel een beetje naar deze twee merken. Als je alleen maar mooie en veel vintage horloges hebt wil je weleens iets anders :smiley:

wat is dat toch met Rolexā€¦als Henrik ook al serieus over zoā€™n klok denkt? Op de fotoā€™s van het Limbo watchtreffen zag ik ook bijna alleen maar RLX.
Ik vond mijn Aā€¦a duur genoeg.

Groet,
Arno.

Ik heb die Alpha natuurlijk zelf ook. En het horloge bevalt enorm, dat is deels de rede dat ik serieus over een ā€œechteā€ ging nadenken. Alpha heeft wel zā€™n nut hoor :smiley:
Ik had gisteren nog een Sea-Dweller om van een vriend. De band zat veel te strak maar het is toch wel wat anders dan een Alpha, zeker het ā€œgevoelā€ is onbeschrijfelijk anders.

Ja, als je altijd maar vast blijft houden aan je smaak houd het verzamelen denk ik snel op. Ik zal het je nog sterker vertellen, ik heb een Precista Italian die sprekend op een Panerai lijkt en die doet mij ook twijfelen aan mijn idee dat ik nooit een Panerai zal kopenā€¦

::o ::o ::o Ook Gij, Brutusā€¦? ::o ::o ::o

Bedenk wel dat je voor 1 zoā€™n Rolex wel 100 ā€œHenrik aankopenā€ kunt doenā€¦

Maar ik kan je geen ongelijk geven, ik heb mijn perceptie omtrent Rolex al een tijd geleden bijgesteld. Nu is het zelfs zo dat mā€™n enige Rolex (een GMTII 16760) een vaste waarde in mijn verzameling is.

Alvast veel voorpret gewenst, en dat je een gaaf exemplaar moge scoren binnenkort.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/178618553-rolex-seadweller-2002-in-topstaat.html%3Freturn%3DeJwtilsKwjAUBfdSaD%2FzsPiTEKTdSWgjCXldclMsinv3iv7NzDlWSfUKSmhUcr6qAZ1tm9e%2Bd1CcxwqusGxb7JCs7chK4r8LAw%2B3Mxk57Wh6HedFjvOaOsEzACHed%2FxX%2BFZBkGlYypFdCxtpfJC2mtxJUjGQXSaAw4hBvz87bDE6%26df%3D1%26fta%3DeNpNk1uO4kAMRfeSj%2F4u2%2BV6ii30FlDUyfREEyBKQndmEHufKgdoSxFKHaFbPvjSppBuS%2FlorvN4%2FGrHpcnliKnZxgO8dcthvSTI45r%2BDVNefnVLOU1rMvk0pfP11M%2FDRx63FIxFzOPfZJlixPznO82Xsd%2FyZRkSvk3T9WBqsk3N1H72TR5KzpIoNUNXrmwTYboNJVZmCQ49%2BUjPr8XUgOfAjsBVhk8WSZ7KSDFvrDCrWRmxMlaMXZA8pxhFCJV5xZCM5AXFAPa8qJgJaGRmo6FlCQTQEKMkglJxgcIOlYtjb7xAJcPucTkoG%2BawW4PT0IX99pePJ8ZIIFAJsbF%2Bz3wZUVkDM8svrowsBhZNfBkFB4FZ9oU%2FRiaiIxkJlRGR8%2FsWlRFBcRKojJAj7pnu56JgSw8EegWrp0BlhEBWjFDtCDhGGZ6UEZRe7SVSOzIx1Mx7aXyp6XqZ2m45jv35c%2F397CCY1Hxc5%2Fk4nLt%2Bq%2FQRemq3Y%2B15qXa3K5V%2FVPvd5PfH61ftvEm3%2B%2F0%2FvzHgMA%3D%3D%26fta_ind%3D22%26fs%3D1

floris Schreef:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//s
ieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-h
eren/178618553-rolex-seadweller-2002-in-topstaat.h
tml%3Freturn%3DeJwtilsKwjAUBfdSaD%252FzsPiTEKTdSWg
jCXldclMsinv3iv7NzDlWSfUKSmhUcr6qAZ1tm9e%252Bd1Ccx
wqusGxb7JCs7chK4r8LAw%252B3Mxk57Wh6HedFjvOaOsEzACH
ed%252FxX%252BFZBkGlYypFdCxtpfJC2mtxJUjGQXSaAw4hBv
z87bDE6%26df%3D1%26fta%3DeNpNk1uO4kAMRfeSj%252F4u2
%252BV6ii30FlDUyfREEyBKQndmEHufKgdoSxFKHaFbPvjSppB
uS%252FlorvN4%252FGrHpcnliKnZxgO8dcthvSTI45r%252BD
VNefnVLOU1rMvk0pfP11M%252FDRx63FIxFzOPfZJlixPznO82
Xsd%252FyZRkSvk3T9WBqsk3N1H72TR5KzpIoNUNXrmwTYboNJ
VZmCQ49%252BUjPr8XUgOfAjsBVhk8WSZ7KSDFvrDCrWRmxMla
MXZA8pxhFCJV5xZCM5AXFAPa8qJgJaGRmo6FlCQTQEKMkglJxg
cIOlYtjb7xAJcPucTkoG%252BawW4PT0IX99pePJ8ZIIFAJsbF
%252Bz3wZUVkDM8svrowsBhZNfBkFB4FZ9oU%252FRiaiIxkJl
RGR8%252FsWlRFBcRKojJAj7pnu56JgSw8EegWrp0BlhEBWjFD
tCDhGGZ6UEZRe7SVSOzIx1Mx7aXyp6XqZ2m45jv35c%252F397
CCY1Hxc5%252Fk4nLt%252Bq%252FQRemq3Y%252B15qXa3K5V
%252FVPvd5PfH61ftvEm3%252B%252F0%252FvzHgMA%253D%2
53D%26fta_ind%3D22%26fs%3D1

Dat is een nette prijs!

100? (:smiley: Wat dacht je van 500 (als ik goed mijn best doe)?
Ja Hans, ook ik. Maar jij bent mij voor gegaan. En hoe denk jij over Panerai? :smiley:

Zeker een mooie prijs. Dat mensen dan 2700 euro bieden he???

Henrik,

Ik begrijp je keuzeā€¦ ik ben recent ook gezwicht voor de darksideā€¦

Wil je echt een jong exemplaar met super luminova? Ik heb hier zelf ook eerst naar gezochtā€¦ en toen kreeg ik een 16600 met tritium plaat (en parel!) met een E-nummer (uit 1991 -1992) in het vizierā€¦ helemaal verkleurd van wit naar zalm roze in het zonlichtā€¦

En hier samen met de ā€œrooieā€ van Hans a.k.a. de wijnboer:

En hier is goed te zien dat een Sub voor jongens is en de Dweller voor mannen!

Succes,

Groet Roel

Krabong Schreef:

En hier is goed te zien dat een Sub voor jongens
is en de Dweller voor mannen!

???.. (een Sub bezitter:()

tjvreeken Schreef:

Krabong Schreef:

En hier is goed te zien dat een Sub voor
jongens
is en de Dweller voor mannen!

???.. (een Sub bezitter:()

Alleen de laatste foto gezien? :sunglasses:

Het is toch een algemene (grappig bedoelde) uitspraak dat de Sub voor de boys is en een Dweller voor de menā€¦ Hier geeft men het verschil in dikte (en robuustheid) mee aanā€¦

Excuus als ik je persoonlijk gekwetst hebā€¦ :)-D

Echte mannen hebben zowel een Sub als een Dweller Krabong! :slight_smile:

Hans (bezitter Sub+Dweller) :slight_smile:

@Krabong:

Nee, hoor, ik ben niet gekwetst, ik kan wel wat hebben, net als mā€™n Sub. Deze uitspraak had ik nog niet gehoord.
Ik vind de leus van Hans wel wat hebben, maar in die categorie val ik ook niet:). Haha, ik ben gewoon een uniek geval(tu)