Waar opknappertjes vandaan halen?

Beste horloge liefhebbers,

Ik vraag me af, waar halen jullie je opknappertjes vandaan? Uiteraard bestaat er ebay en marktplaats, maar hebben jullie nog andere bronnen (of wil niemand die kwijt i.v.m. concurrentie ;))

Ik heb geen bronnen, want ik doe niets met opknappertjes. Maar als ik zou moeten gaan zoeken, zou ik dat hier doen:

  • bij opa en oma op zolder
  • pandjeshuizen (elke grote stad heeft wel een lommerd waar spullen worden verkocht)
  • rommelmarkten

Neem eens een kijkje op de Rikketik :wink:

rommelmarkten, kringloopwinkels, rikketik, via forumleden, via via.

Eigenlijk gewoon altijd je ogen goed open houden vooral op rommelmarkten. Laatst heb ik hier in de buurt nog wel wat leuke vintage horloges gescoord op een rommelmarkt.

Ik heb in Frankrijk wel eens een vintage chronograaf gekocht voor het astronomische bedrag van 30 cent. Dit zijn natuurlijk buitenkansjes, maar je weet maar nooit…

Ik kom regelmatig bij de kringloop, ook om op andere koopjes te jagen. Zo had ik op mijn werkbank laatst in plaats van horloges een chromatische mondharmonica liggen om op te knappen…

Het hangt er ook net vanaf wat voor horloges je zoekt om op te knappen. ik denk dat de rikketik toch wel de grootste kans van slagen geeft, wat je ook zoekt.

Groeten,
Koen