Waar plaatst je het merk Oris

Besten, ik vroeg me af waar men het merk Oris plastst tegen over vb: Longines of Tissot is het echt een luxe merk?

Groeten

Ik denk dat je het kwalitatief gezien kan vergelijken met Longines. Het merk Oris staat zeker hoger aangeschreven dan Tissot.

Thanks voor je reactie weer iets bijgeleerd!

Tissot is een merk met een behoorlijke “technische geschiedenis” ze hebben in het verleden ook veel Penanker werkjes gemaakt… maar die konden het op de Timegrapher tegen veel duurdere kalibers opnemen. Ik denk dat je het met een gerust hart mag plaatsen tussen Tissot en longines… zeker wel…

Alles is subjectief, maar ik denk boven Tissot en dichterbij Longines. Maar niet daar boven.

Bedankt voor je reactie.

Bedankt voor je reactie

in mijn collectie: bovenaan :slight_smile: (zei de orisfan)

Heb in de loop der tijd juweliers gesproken die Oris plaatsen boven Longines.
o.a. qua afwerking.

Meerdere Oris modellen gehad en gezien. De afwerking en “kwaliteit” blijft mij verbazen als je naar de prijzen kijkt.

Samen met Sinn is Oris voor mij best value for money. Afwerking is van grote klasse en aftersales is prima geregeld. Over de plek in de markt mag een echte kenner zich uitspreken. Ik heb geen Tissot en Longines in mijn collectie. Weet ook niet waarom, want het zijn ook prachtige horloges.

Rond je pols :wink:

Hoger dan Tissot en rond Longines.

+1

Onder de 12;)

Grt.