Waar Seiko case/horlogekast kopen?

Hallo,
Vandaag faalde mijn springbar en viel mijn skx op straat. Nu is hierdoor flinke schade aan de kast. Nu heb ik naar vervanging onderdelen gekeken maar zijn die er amper en in de €100-130. Dit betaal ik liever niet voor een horloge die mij €200 heeft gekost.

Heeft iemand nog tips voor waar ik voor een redelijke prijs een nieuwe horloge kast kan halen, of heeft iemand nog een die ik over kan kopen?

Edit: ook nog mogelijke suggesties voor goede springbars voor de super oyster?

Mvg,
Daniel Hiemstra

Erg vervelend dat je horloge stuk is! Wat betreft je vraag, het ligt er aan wat je nodig hebt. Is het glas nog heel? Is je bezel en of insert nog heel? Of is het echt alleen de case die je wilt vervangen? Voor een case kan je hier eens kijken:
https://crystaltimes.net/shop/all/cases/ct700/

Hier krijg je ook standaard 2x 22mm fat springbars bij. Succes met je zoektocht!

Was dat een fat springbar?
Kan me niet voorstellen dat die los gaan.
Ze zijn zelfs als je het wilt al moeilijk los te krijgen :grin:

2 likes

Ik zou mij eerder druk maken over mogelijke schade aan het uurwerk, dan aan de kast :sweat_smile:

Oei wel heel vervelend. Kun je misschien ook een foto maken van de schade?
Wat is er opgesomd allemaal kaduuk?

Goedemorgen,
Bedankt voor alle reacties.

Ik wil alleen de case vervangen en misschien een nieuwe bezel, aangezien de case beschadigd is en de bezel een heel klein beetje maar die wou ik al vervangen met een coinbezel.

Het waren geen originele en best dunne springbars mijn fout dus eigenlijk.

Uurwerk houd nog perfect tijd dus daar maak ik me voorlopig geen zorgen om.

Ik heb geprobeerd het te fotograferen maar mijn telefoon kan niet een scherpe foto maken van kleine objecten. Ik zal vanmiddag met het fototoestel proberen.

Bedankt voor alle hulp.
Daniël

Kijk :wink:

Ik heb ook even rondgekeken, maar het wordt al snel duur inderdaad. Misschien toch een tweedehandsje aanschaffen en dan los weer onderdelen doorverkopen?

Al naar Mister limited een berichtje gestuurd? Een andere optie zal een skx zoeken waar het uurwerk is gesneuveld.

Misschien voortaan n NATO band er aan. Hoewel dat ook maar beperkt helpt met niet de juiste springbars erin… :smirk:

Hoop dat t goed komt.

Ik zou de 500m SKX kast kopen van Crystal Times. Dan heb je een heliumventiel, 500m WR en waarschijnlijk een beter gevoel bij de uitgave :sunglasses:

3 likes