Gaaf! uurwerk is een Valjoux 72C ik denk dat je moet denken op 4/500 euro.
Heeft ook de zeldzame beads of rice band van GF(Gay freres)
Tof ding!
Gaaf! uurwerk is een Valjoux 72C ik denk dat je moet denken op 4/500 euro.
Heeft ook de zeldzame beads of rice band van GF(Gay freres)
Tof ding!
Exclusieve horlogemakers den Bosch
Sow, wat een geweldig horloge! Je bent nieuw hier dus je zult de enthousiasme mogelijk lastig kunnen plaatsen, maar Jezus, wat een tof horloge om als erfstuk te ontvangen.
Tenzij je echt brood nodig hebt zou ik deze ook niet weg doen. Maarja…dat komt natuurlijk uit de mond van een horloge fanaat. Je opa had wel smaak zeg. Nice . Vooral op die Gay freres band
Aanraders zijn al gegeven en er volgen vast wel meer.
Prachtige Heuer. Nooit wegdoen is het devies
Wat is deze… de link der links nog niet gedeeld?
Had jij deze laatst niet al 'n keer gepost? Kon het topic niet meer vinden.
Maar alsnog welkom en, het is al gezegd, gaaf en bijzonder horloge! Veel tips al hierboven, m.b.t. onderhoud. Dus dat moet helemaal goed komen, lijkt me. Hou je ons op de hoogte van het verloop, verder. Vinden we leuk. Succes en dan straks genieten!
Dat dacht ik dus ook.
Mooi horloge, ik heb mijn vintage Heuer laten servicen door Jan Ubels in Bredevoort, is wel wat ver weg, maar ik was zeer tevreden.
Dank voor het compliment, en heb toevallig net een relatief jonge 3-wijzer TH Monaco binnen voor service - maar echte vintage Heuer is voor mij te hoog gegrepen; daar ben ik heel eerlijk in. Dan werk ik mezelf in de nesten.
Neeeeeeeeeee
Tof dat je zelf de doos nog hebt, maakt een mooie set.
TAG Heuer levert geen onderdelen voor een Heuer.
Deze gaat naar TAG Heuer restauratie afdeling en daar kunnen ze hem weer helemaal restaureren zoals het hoort met originele onderdelen.
Ja dat kost wat… hou rekening met 1600 a 2500 euro naargelang wat je wensen zijn, maar dan komt hij echt wel prachtig terug.
Je kan hem door een TAG Heuer winkel of liefst TAG Heuer horlogemaker laten opsturen, krijg je eerst een offerte die je ook kan weigeren indien je het te duur vind. Maar weet welke richting de prijs gaat uitgaan.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Hij is toch al prachtig? Volgens mij heeft alleen het uurwerk een onderhoudsbeurt nodig.
Optisch wel…
Voor dit exemplaar gezien de staat zeer onnodig.
Kast is strak
Wijzerplaat is strak
Lume van de plaat is mooi.
Wijzers lijken gerelumed dus er is al ooit is aan gewerkt (sterk vermoeden).
Uurwerk onderdelen ook zat beschikbaar. Ik denk dat je voor rond de 500/600 euro klaar bent.
Service + nieuw glas en wat onderdeeltjes
Die prijs is wel fors. Een Valjoux 72c is toch niet het lastigste uurwerk om te onderhouden . Onderdelen zijn ook nog wel te krijgen met goed zoeken.
Of mis ik iets?
Als je nu een complete rammelbak hebt, dan snap ik het. Maar dit moet toch wel te doen zijn voor een vriendelijker bedrag bij de betere vintage horlogemaker, bijvoorbeeld chronoglide…
Ik heb het dan niet om gewoon servicen van binnenwerk.
Maar echt alles wordt onder handen genomen. Ook kroon, pushers, glaasje, wijzers indien nodig.
Heb foto’s niet bekeken, maar zo is hoe het werkt bij TAG Heuer.
Het gaat al fout als je de chrono seconden wijzer stuk doet.
Iedereen doet wat hij wil doen. Ik gaf gewoon een optie.
Stuurde eens een buurman met een Omega Seamaster cal. 320 (ja de 321, minus de urenteller) waar nogal wat mee mis leek, naar Timefix. Ed is niet snel “overwhelmed”. Paar weken later een erg blije buurman. @Toonmid, even googlen op Timefix en gewoon een belletje; zeg dat Peter uit Rotterdam je gestuurd heeft. Dit is geen eitje dus ik denk zeker pakweg 6 a 700 bij hem, mits alles heel is.
Bedoelde het niet als kritiek he Koen. Ik waardeer altijd je mening👍
Het is fantastisch dat Tag Heuer deze service aanbiedt en zeker goed advies.
Dit is een prijs die ik zou verwachten. Zelfs nog een erg strakke prijs als je de huidige marktconforme prijzen ziet (die logisch zijn gezien de kosten tegenwoordig, wil je niet als horlogemaker tegen minimumloon werken).
Als je bedenkt dat die speciale afdeling bij Tag Heuer ook niet gratis is, is 1600 ook geen absurde prijs. Maar het lijkt me voor deze echt niet nodig (zo op het eerste gezicht).