Waar spreken jullie af bij een verkoop?

Wat is de beste locatie om af te spreken? Dat is een vraag waarop diverse antwoorden mogelijk zijn…

-Bij de bank lijkt het meest veilige optie, maar daar zit niemand te wachten dat je met je setje even een verkoop gaat doen. Onlangs bij de Rabobank geweest, daar was dat zelfs niet toegestaan.
-Bij de juwelier is een mogelijkheid zou je denken, maar de juwelier moet ook zijn brood verdienen en zit niet op een paar particulieren te wachten die even een horloge verkoop doen.

Thuis afspreken?
Wegens veiligheid is dat ook geen optie. Heb weleens contact met een klant gehad en nadat ik aangaf dat een verkoop aan huis niet mogelijk was, was dit zijn reactie - “Ik voel me net een crimineel”

Sinds de meeste kopers enkel willen ophalen, moet er toch wel ergens een openbare plekje zijn, waar beide op hun gemak, tot een eventuele verkoop kunnen gaan…

Heeft iemand ervaringen hiermee?

3 likes

Zoiets heet een café.

8 likes

Als je het hebt over ‘klant’ dan neem ik aan dat je een webwinkel oid hebt?

McDO…
Makkelijk.
Zit vaak aan de snelweg
Kun je gelijk met je Rollie in de ballenbak.
Rolex doos past in een Happy Meal box.

Moet ik nog doorgaan?

Én met speldje van @amaris natuurlijk.

16 likes

StarBucks is favoriet hier! :coffee: Betaling ter plekke electronisch.

1 like

Vd Valk hotel: ben je altijd welkom, geen lastige vragen of blikken van de bediening en goede koffie. En relatief veilig, al moet je altijd oppassen waar je ook afspreekt natuurlijk.

9 likes

De lokale Laplace langs de snelweg. Koffie, taartje voor de vrouw, iedereen blij (en nog goed bereikbaar ook).

Thuis, werk, Jumbo foodspot of Van der Valk.

Van der valk indd altijd dikke prima en goed vertegenwoordigd.

Over welke prijsklasse gaat het hier?

2 likes

Oia te Santorini in Griekenland wat mij betreft. Kun je gelijk voortreffelijke foto’s van je NA maken. Maar omdat dat zo’n gedoe is doe ik het meestal

Ik spreek enkel met bekende HF leden thuis af.
En anders de Mac of opsturen.

Ik bevind mij voornamelijk in het plebssegment. De kopers doen niet moeilijk over ophalen.

6 likes

Zo doe ik het ook.

Starbucks, McDonalds, van der Valk… gewoon goed bereikbare publieke plek die voor iedereen schappelijk is.
Wel liefst mogelijkheid tot samen een tafeltje te kiezen.

Neem zelf verder niets mee van (significante) waarde behalve het horloge in kwestie.

In principe niet bij mij thuis. Al doe ik er in de regel met marktplaats niet zo moeilijk over.

Bijna altijd thuis, een enkele keer bij van der Valk of een cafe.

1 like

@anon50762135 weet altijd raad in deze kwesties, @FVN

In beginsel niet thuis, maar in een openbare gelegenheid. Waarbij ik wel graag een gelegenheid kies waarbij je niet de kans loopt zodra je buiten bent van horloge of geld beroofd te worden. En kies iets uit met voldoende licht, want ik heb eens in een wat donkere gelegenheid een deal gedaan met een heel betrouwbaar forumlid, maar toen lieten mijn ogen wel wat te wensen over om de kwaliteit echt terplekke te beoordelen. Het bleek allemaal prima in orde.

1 like

ligt het aan mij?
Ik lees steeds ‘lapdance’

18 likes

Soms wil je iets gewoon lezen :joy:

1 like

Lokale openbare bibliotheek?

Zelf ervaring met McD, cafe en zelfs op eigen kantoor/werk.

Als de koper hier een gerenommeerd lid is, gewoon bij mij thuis.
Zo niet bij de gelegenheden die hierboven al genoemd zijn.
Als koper haal ik ook het liefst op, als de reiskosten niet te hoog zijn in verhouding tot het horloge.

groetjes Lenno

2 likes

Kopje koffie dacht ik 1,95

16 likes