Waar spreken jullie af bij een verkoop?

Laatst nog op een bankje op een treinstation een dealtje gesloten.
HF leden mogen thuis komen en anders een openbare plek. Mac Donalds of Van Der Valk of iets dergelijks. Als ik via Marktplaats een goed gevoel heb mogen ze ook thuis langskomen. Hier valt niet veel te halen en als ze denken van wel hoop ik dat ze komen als ik niet thuis ben.

1 like

Bij Caspar

2 likes

Bekende leden van het HF zijn hier op mijn landgoed welkom!

Bij onbekende HF’ers scheur ik met de SUV richting Mac of Valk! :sunglasses:
(soms ook om de reistijd voor beide partijen te verkorten trouwens!)

Vage marktplaats figuren: via de post.

3 likes

Forumleden thuis… Vreemden op kantoor of lokale horeca!

1 like

Ik heb zelf een aantal keer bij een Rabobank vestiging afgesproken. Kreeg daar zelfs een privé ruimte tot mijn beschikking waar normaliter hypotheekgesprekken e.d. gevoerd worden. Beleid lijkt per vestiging te verschillen dus. Wel aangegeven dat ik na de deal direct de stortautomaat ter plaatse ging gebruiken…

Bij ons komt iedereen gewoon aan huis, wat is daarvan het probleem???. Meestal blijven die ook wat uurtjes zitten omdat ze dikwijls van ver moeten komen, We drinken koffie of wat fris, soms blijven ze eten, en we praten over ons horloges of andere dingen, of ze kijken in het atelier, gewoon gezellig.
Heb nog niet zo lang geleden een horloge gekocht van een forum lid, die het in een ondergrondse parkeer garage wou afhandelen, dat is zijn goed recht. Daar voelde ik mij niet prettig/veilig bij toen ik hem moest betalen, Met de verkoper daar had ik geen moeite mee, gewoon een nette man, Maar de omgeving, en een grote stad,voor iedereen zichtbaar, en voor mij een onbekend terrein.

3 likes

Geen probleem, dat zijn ook maar gewoon mensen.

1 like

Exact; dat heb ik ook eens meegemaakt bij een aankoop in een zeer gezellige Van der Valk. We zaten in daar in sfeerverlichting en daarnaast was het heel druk. Was moeilijk voor mij om het horloge te beoordelen, maar gelukkig was het allemaal goed.:slightly_smiling_face:

2 likes

Hahaha… een lapdance in de ballenbak! :joy::+1:

2 likes

Lokale koffiebar, zij vinden het doorgaans geen probleem. Evenals elke grote keten langs de snelweg by the way. Daarnaast heb ik ook een keer bij de ING gezeten en zij vonden het ook geen probleem.

Anderzijds als het een “bekend” forumlid is andere kennis van een kennis waarom niet gewoon thuis en elektronisch overboeken. Het geld is binnen een paas seconden bijgeschreven en zover nog geen problemen mee gehad. Uiteraard wel van een NL naar een NL rekening.

Succes met de verkoop en volg vooral jouw gevoel dan komt het altijd goed.

1 like

Ben jij degene die op Schiermonnikoog woont en waar iedereen twijfels bij heeft of je wel echt bent? :joy:

Was dat Deep Throat trouwens in die ondergrondse parkeergarage? :joy:

OT: Met bekenden evt thuis en met de rest in de McD, vdV of zoiets.

2 likes

Tot nu toe thuis (zowel als koper bij verkopers thuis als visa versa), een keer op een station in Amsterdam, was toen verkoper.

Met het verschil dat ik marktplaats kopers eerst over laat maken. wanneer het geld gestort is kunnen ze het klokje komen halen, thuis, werk, etc. Geld niet storten is geen klokje kopen, dat gaat eigenlijk altijd wel goed.

1 like

29 likes

Ook nog een optie inderdaad. Zit je ook niet te wachten op iemand die niet komt opdagen.

Ho eens even…

1 like

wat ben jij grappig. lekker ff iemand in twijfel trekken. Als ik dan toch een nepperd ben, wel ja dan ben ik vereerd met zoveel aandacht van wie voor zonder enige twijfel de nieuwe sherlock holmes moet zijn :joy:
Ik weet niet hoe het bij de rest hier van de forumleden gesteld is, maar ik en ook mijn man hebben idd nog veel vertrouwen in de medemens, zonder maak je de wereld kapot. En ja we zijn al een keer opgelicht maar of dat nu wil zeggen dat ik zomaar elk ander moet gaan wantrouwen, ff lekker een ander moet gaan in twijfel trekken op dit forum, nee dat is niet hoe wij in de wereld staan.

5 likes

Het was inderdaad bedoeld als een grapje. :v:

Dat is mooi. Ik ga ook altijd in eerste instantie uit van het beste. Dat had je in mijn geval ook wel mogen doen. :wink:

6 likes

Nou, ik niet hoor.

De medemens maakt de wereld kapot…

Neuh, vooral doorgaan.

Ok.
:zipper_mouth_face:

Ik heb ook wel eens bij Ikea, in het restaurant afgesproken. Gratis koffie :-), makkelijk parkeren, en altijd druk.