Waar staat de 4 voor op deze Rado Golden Horse?

Ik begrijp de functie van de 4 bij de dag/datum aanduiding niet. Wie kan het mij uitleggen?
En oh ja, het Rado logo op dit horloge kan toch rondraaien?

Donderdag is de vierde dag van de week …

Oh, ja. Het logo kan inderdaad ronddraaien, maar zit wel 's 'n beetje vast. Geef 't horloge maar 's een paar korte tikjes, dan beweegt 't misschien wel.

Is dat het? Wat een zinloze toevoeging (in mijn ogen).
By the way, dit horloge is niet van mij, het staat op eBay.

Is he niet de maand? April? Als dit cijfer t/m 12 loopt weet je meer…

Ikweet het niet, het is (nog) niet mijn horloge…

Er staat er nog ëën te koop op eBay van een nederlandse verkoper :
"“Vacheron”"
Deze staat op Zondag met een 7 ervoor,lijkt dus inderdaad op de dag te slaan,aardig,maar inderdaad tamelijk zinloos.

Andre

waar laten ze zoveel van die die steentjes??
Wel een interessant horloge trouwens: hoort dat logo dan mee te draaien met de sekonden of minuten of zo? of beweegt het gewoon mee met verdraaing van het horloge (dus net zo nuttig als die 4 voor de dagaanduiding :smiley: )
Paul

Zo zinloos is de dagaanduiding in cijfers niet. Seiko gebruikt ze ook wel eens. Veel Seiko uurwerken geven de dagaanduiding weer in twee talen. Wat nu als je als nederlander dit horloge hebt, dan heb ik toch liever een dagaanduiding in cijfers.

gr,
Hans Mennink

Ik heb er zo 1, en ik moet zeggen: het is een aardig klokje. De toevoeging van de dagnummering lijkt geen functioneel nut te hebben, maar je moet bedenken dat deze horloges in de jaren 60 veel naar het verre oosten zijn geexporteerd. Omdat mensen daar onze taal niet kennen, is een cijfer dus wel degelijke en functionele toevoeging.

Het logo zit gewoon los, draait dus niet mee met sekondenwijzer of iets dergelijks. Hier zit de clou dat het aansluit bij de symboliek van het logo, het Rado-anker (vast, maar toch flexibel). In 1 van de onlangs verschenen nieuwe modellen is het logo weer op dezelfde manier draaiend gmaakt.

Waarschijnlijk wordt bovenstaand horloge aangeboden door iemand uit Singapore. Let er wel bij op dat het klimaat (nat en warm) zijn invloed heeft gehad op het uurwerk. Lettend op de kwaliteit van de wijzerplaat belooft dat niet veel goeds.

Mijn advies: misschien is het de moeite waard nog even te wachten tot je een beter exemplaar aantreft. De prijzen zijn alleszins redelijk, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

:d