Waar te beginnen?

Alhoewel ik best een goede baan heb, zie ik het toch niet zitten om direct enkele maandsalarissen in te leveren voor een eerste serieuze klok. Nee, liever rol ik hier in vanaf een wat simpeler horloge…en dan zien we wel weer verder. Ik heb erg veel gehad aan verschillende goede adviezen van forumleden en ik was benieuwd wat jullie mij zouden adviseren. Ik ben momenteel gecharmeerd van de onderstaande horloges:

  • Tissot le locle Chrono
  • Longines Lungomare
  • Hamilton Jazzmaster
  • Meistersinger z1
    Ben benieuwd of er nog meer leuks te vinden is in ongeveer dezelfde prijsklasse.
    Beste forum…wat vindt U?

Mijn beste,

Uit jou bericht begrijp ik dat je op zoek bent naar een nieuw mechanisch horloge in de wat lagere prijsklasse. De voorbeelden welke je aangeeft zijn voor zover ik het kan beoordelen prima horloges. Met name van de ‘Tissot Le Locle’ ben ik erg gecharmeerd. Niet alleen de voorzijde van het horloge (de klassieke eenvoud) maar ook de opengewerkte achterzijde mag er zijn.
Maar waarom kijk je niet eens bij de verschillende sites van juweliers / horlogiers welke horloges hebben van 1 tot een paar jaar oud. Vaak vind je hier tophorloges met garantie voor een wat bescheidener prijs dan dat men ze nieuw koopt in de winkel.
Dus doe er je voordel mee.
Succes.

Orologio Signaturis Temporis

Mijn waerde,

Wat een goed idee!
Heb je suggesties voor websites, want ik neem aan dat je het niet over ebay hebt?

Mijn beste,

Kijk eens op www.horloge.startpagina.nl er gaat een wereld voor je open.
Succes (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Misschien een Zeno? Ik heb zelf een Pilot Classic, en die bevalt me prima. Zie Marley Sayin
http://www.time4sale.ch/home.php?markid=31&adminid=&sprache=3&seite=2
’s site voor suggesties.

  • Hamilton Jazzmaster !!!

Zwaar ondergewaardeerd. Erg mooi horloge die je op de NL forums weinig tegenkomt.

Hey leuk dat je die er uit haalt!
Heb jij een Hamilton? Bevalt ie?
Het leek me wel een originele keuze, alhoewel in met Tissot (what’s in a name?) meega dat de Tissot wel erg strak is.
Ik twijfel nog…

Misha Schreef:

  • Hamilton Jazzmaster !!!

Zwaar ondergewaardeerd. Erg mooi horloge die je
op de NL forums weinig tegenkomt.

helemaal met misha eens, heb ze in het echt wel vaker om de pols gehad en ze zijn erg mooio afgewerkt, met vooral een mooie wijzerplaat.