Beste forumleden ik vraag mij af of dit horloge nog valt te repareren en waar ik het best terecht zou kunnen? Er is ooit water in gelopen en de wijzerplaat inclusief de pin van de handen zijn deels verroest, iemand een idee?
[/url]
Beste forumleden ik vraag mij af of dit horloge nog valt te repareren en waar ik het best terecht zou kunnen? Er is ooit water in gelopen en de wijzerplaat inclusief de pin van de handen zijn deels verroest, iemand een idee?
[/url]
De vraag is niet zo zeer waar? Maar eerder of? En uiteraard in hoeverre je er geld voor over hebt. Als de corrosie te erg is in het uurwerk dan wordt het erg kostbaar of onmogelijk. Ik kan het merk niet goed lezen, welk merk is het?
Hans
Die is zo goed als verloren, tenzij er redelijk wat geld tegenaan gooit… als er vocht of water heeft gezeten is het binnenwerk volledig vast geroest, de tige en de wijzers zijn ook waarschijnlijk en de schade aan de wijzerplaat is vrij duidelijk… maar dat weet je pas zeker als je het horloge openmaakt…@ htcp merk is Bulova trouwens
.@ htcp merk is Bulova trouwens
Dank, nieuwe leesbril in de planning! 
Ik vermoed dat het uurwerk niet meer te redden is. Als de roest al op de wijzerplaat te zien is, zal het binnenwerk vrijwel hopeloos verloren zijn. Misschien is vervangen van het uurwerk een optie(mocht je geen emotieonele waarde hebben aan het huidige uurwerk)???
Succes ermee!
groeten,
Koen
Leden hartstikke bedankt voor de snelle reacties, zo’n donkerbruin vermoeden had ik al inderdaad. Het is een horloge met enigszins emotionele waarde dus wellicht dat ik er wat geld tegen aan ga gooien maar t moet niet te gek worden :S Bedankt voor jullie observaties!
Het is een horloge met enigszins emotionele waarde
dus wellicht dat ik er wat geld tegen aan ga
gooien maar t moet niet te gek worden :S Bedankt
voor jullie observaties!
Er zijn in Nederland horlogemakers/reparateurs die em waarschijnlijk kunnen herstellen. Ik ‘ken’ alleen Jan Ubels van zijn Facelift column in het Watching blad.
Beste leden,
Ik heb enorm veel te danken aan dit forum, anders was ik niet in contact gekomen met Hub Hannemann en zijn toverkunsten. Sinds dit forumtopic nog geen week geleden heb ik vandaag terug in de bus een splinternieuwe bulova! Uurwerk was inderdaad niet meer te redden, Hub heeft er een nieuwe Ronda ingezet en de plaat en wijzers fantastisch in nieuwstaat verkregen, ow en de bulova schijnt nu ook beter tegen water te kunnen! Ik laat de foto verder spreken:
Als nieuw inderdaad. Leuk dat je het eindresultaat even laat zien (tu)
gr, HJR
Hartstikke leuk voor je dat het gelukt is en met een prachtig resultaat.
Applausje voor Hub.
(tu)
Knap gedaan!