Waar (ver)kopen jullie je horloges?

Ik ben wel benieuwd of jullie ook op bepaalde vintage fora zitten waar jullie je vintage horloges vandaan halen of verkopen. Zijn er sites die ik zeker eens moet bekijken? Ik kijk zelf regelmatig op Uhrforum, Marktplaats, hier en op Sometimeago.

Ik koop zelden hier op het verkoopgedeelte, wel een paar keer gedaan (3, waarvan 1 weer verkocht). Ik koop op Ebay, verzamelbeurzen en via forumleden rechtstreeks.

Verkopen doe ik vooral op eBay en Catawiki, kopen van HF en buitenlandse advertentiesites, en rommelmarkten natuurlijk!

Catawiki om te verkopen hoor ik van meerdere, dat dat wel een goede optie is.

En wat voor buitenlandse sites gebruik je?

Vooral E-bay en Uhrforum.
kijken op chrono24, maar hier nog niets gekocht.

Op rommelmarkten kom ik eigenlijk nooit iets tegen,
maar wellicht kan ik in de leerschool bij de heer Schoots.

Groeten, Soli

Kopen en verkopen doe ik het meest via VRF en TZ-UK.

Heel soms hier, op Uhrforum of op Marktplaats.

Ebay en Catawiki eigenlijk nooit.

Ohja, TZ-Uk ken ik, heb alleen nog niet genoeg posts om de sales corner te kunnen bekijken.

Wat is VRF eigenlijk?

Vintage Rolex Forum:
http://www.vintagerolexforum.com/

Even een vraagje tussendoor:

Momenteel sluit ik rusland uit, maar overweeg dit aan te passen.
Zijn er mensen met verkoop ervaringen naar de russische federatie?

Ik blokkeer heel Zuid-Amerika, Afrika, Italië, Bulgarije, Roemenië en Rusland.

Het meest verkoop ik naar Noord-Amerika en Azië (Japan, Zuid-Korea, Singapore, Taiwan) en ook wel naar Australië en Nieuw-Zeeland. Binnen Europa vooral naar directe buurlanden en Scandinavïe.

Waarom blokkeer je Italië?

Heb nu een aantal horloges naar het buitenland verkocht via Reddit en heb een aantal onlangs via MP verkocht.
Heb op MP nog een advertentie staan en op WUS.

Kan helaas niet via HF verkopen.

Ik heb eenmaal een horloge in Rusland gekocht en moet zeggen dat het een prettige sale was en de Russiche tracktrace site werkt beter ( mijn ervaring ) dan alle andere waar ik tot nu toe mee van doen heb gehad.

Ik verkocht onlangs ‘per ongeluk’ twee items naar Rusland (verkeerde postage policy toegepast) en zag inderdaad een uitstekende postbezorging. En, zoals je al zegt; de track trace van RussianPost steekt met kop en schouders uit boven de meeste (westerse) landen, viel ook mij op …
Het ‘oplichtersgehalte’ van Rusland is wat me enigszins afschrikt. Misschien moet ik van dit (voor)oordeel afstappen, er wordt een forse extra markt aangeboord …(nouveau riche, en qua wereld oppervlak enorm. Het is grappig, ik ben in de twee steden waar de pakketten heengingen een beetje rond gaan fietsen via streetview -doe ik vaker, ook in andere landen. Geeft soms een goed beeld vd koper wanneer je twijfelt-. Enorme steden waarvan je nog nooit heb gehoord -en ws niet van zal horen-, maar veel interessants te zien en minder grijze troosteloosheid als verwacht -wederom vooroordelen-)