Waar watchwinder kopen?

Beste forummers,

Allereerst, als dit tegen de regels is, dan graag jullie antwoorden via een PM sturen.

Ik heb nu drie automaten en het om de zoveel dagen opnieuw goedzetten van de tijd en het opwinden van de horloges vind ik een beetje vervelend. ik weet, dit is een luxe-probleem, dus waar zeur ik eigenlijk over, maar goed.

Mijn vraag aan jullie is, of jullie me kunnen vertellen, wat een goede watchwinder is, waar ik op moet letten, of ik moet kiezen voor een winder per horloge, of eentje, waar meer horloges op kunnen, waar ze te koop zijn, enz, enz. Prijzen hoef je overigens niet te noemen, die vind ik dan zelf wel

Jullie zien aan mijn vragen, dat ik er niet echt veel kaas van heb gegeten, dus alle tips zijn welkom.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Groet,
Philip

p.s.: Had deze vraag misschien ook aan het (voorgaande) topic van Frits kunnen hangen, maar een apart topic leek mee handiger

Belangrijkste is dat er een timed mode op zit; de winder moet niet continue bewegen ter bescherming van het horloge.
Plus dat de winder afwisselend links en rechtsom draait, sommige horloge’s zijn hiervoor namelijk kritisch.

Ik heb zelf een Rapport winder en ben zeer te spreken over de kwaliteit en afwerking: http://www.rapportinternational.com.

Philip, ik heb er één te koop staan op Marktplaats die aan bovenstaande eisen voldoet. Misschien iets voor jou??

Etienne

waar je op moet letten is de kussens waar de horloges omheen gaan.
zijn deze dik/dun genoeg voor je horloges? vaak problemen met stalen banden met niet verende kussens kijk maar bij andere topics over winders.

Daarnaast ga je de winder in een kluis zetten of kan deze gewoon op netvoeding worden aangesloten?
De meeste winders vreten wel redelijk veel stroom dus ondanks ze wel op batterijen kunnen draaien zijn niet alle winders geschikt om voor een lange tijd op batterijen te draaien.

hellings vlakte.
vaak bij hele dunne/platte horloges die niet veel wegen willen wel eens niet opgewonden worden doordat deze te plat liggen in de winder.
Zorg er dus voor dat de horloges eigenlijk zoveel mogelijk rechtop staan en dat schijf door het gewicht altijd onderin blijft hangen.

Links om rechts om draaiend is zo ie zo altijd het leuks om naar te kijken maar maakt in prenciepe niet veel uit zit tegenwoordig op iedere winder.

time mode een beetje automaat heeft zo ie zo een doorslip functie, maar die zou bij een goede winder niet nodig zijn, de meeste winders met time mode functies die winden je horloge voor de helft op (draaien veel aan het begin) en later een stuk minder en houden je "gangreserve"in het midden.

je kunt winders tegenwoordig op iedere horloge webshop kopen bij kish.nl, signswatches.nl, wereldhorloges.nl

Dank voor jullie reacties allemaal. Ga er vanavond even induiken!

Groet,
Philip

Zo’n vraag kan best Philip, maar bij watchwinders hebben we ons in het verleden regelmatig mogen verheugen over prachtig in scène gezette vragen van meneer a en b die zelf watchwinders verkopen.

Meneer a: Wie weet waar ik heeeeeele goede watchwinders kan kopen???
Meneer b: Bij www.kiwhgtame.nl! Daar heb ik zooooooo’n goede ervaring meee! Leuuuke mensen joh!?

Ten overvloede, zowel meneer a als b hebben belang in www.kiwhgtame.nl… Kinderachtig.

Ik ben gelukkig meneer c :smiley:

Wilde het even zeker weten, of het ok is om dit te vragen, omdat ik zelf door de Google-bomen het bos niet meer zag.

Groet,
Philip

Ondanks ik zelf horloge winders verkoop ben ik zo egoistisch om alleen mijn eigen site te noemen.
Ga je op google zoeken kom je toch wel op deze 3 genoemde webshops uit aangezien dat na mijn mening de 3 meest serieuze shops zijn.
En er werdt ook nog eens gevraagd waar ze te koop waren, dus waarom zou ik er niet op reageren.

Daarnaast geef ik de meeste info aangezien ik daar het meeste ervaring mee heb.

:d