Waar zijn alle Kemmners, Obrissen en Deep Blues gebleven?

Ik ken de naam nog, maar meer ook niet.

1 like

Ik heb alleen deze Infinity nog, van de vele OMs die ik ooit heb gehad, maar deze komt eigenlijk bijna nooit uit de doos.

5 likes

Spinnaker wordt door velen nog steeds gezien als microbrand. Dus in 2010 helemaal. Maar bestonden ze toen al?

1 like

Mooie strakke klok!

1 like
1 like

Tnxs, daarom is ie ook nog niet weg. :grin:

Deze heeft een mooie diep donkerblauwe wijzerplaat, en is ‘n beetje de symbolische herinnering aan de verschillende types die ik heb gehad van OM.

1 like

Mooi topic inderdaad, zoals Retep zegt.
Magrette, nog zo’n microbrand die hier een aantal jaren geleden toch wel veelvuldig voorbij kwam.
Nog steeds een mooi microbrand.
De Obris Morgan Nevon vind ik ook nog steeds een gave verschijning

7 likes

Waren die Microbrands destijds niet simpelweg slimme zetjes van mensen die de Aliexpress tijd vooruit waren?

Je koopt nu tenslotte toch een kwalitief betere Steeldive, Addies, etc. uit dezelfde fabriek/groothandel via Alie voor een derde van de prijs.

2 likes

Zou best eens kunnen! Ik heb het idee dat het spul van nu minder een eigen gezicht heeft en ook minder degelijk is, maar ik heb dan ook nog nooit een Steeldive of Addies gehad.

Die spreken mij niet echt aan…

En ik heb’m ook nog steeds……!

8 likes

Toevallig gister mijn Explorer nog weer om gehad.

En ook de infinity krijgt nog genoeg draagtijd:)

:smiley::+1:t2:

7 likes

Micro Brand ?

3 likes

Ah, daar zijn ze! Mooie sprekende horloges.

Dank voor het delen.

2 likes

Scurfa kon hier ook op de nodige sympathie rekenen. Deze vandaag van MP op de kop getikt:

3 likes

Destijds een armida gehad maar redelijk snel weer weg gedaan ivm de scherpe kroon, de twco Rescue diver in staal en zwart waren ook leuk.
De dreadnought van Eddy (eigenlijk niet weg moeten doen), zou de baby dreadnought nog wel eens willen bezitten.
M’n favoriete micro brand was toch wel de Artego 300m, daar heb ik nog altijd spijt van dat ik die heb weg gedaan, ben er ook nog steeds naar opzoek…

3 likes

Leuke klokken! En inderdaad, Artego. Dat was ik alweer kwijt.

1 like

deze was ook fijn :ok_hand:

1 like

Jouw Phoibos, das een gave verschijning :v:

1 like

Denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Ik kan me alle “ophef” nog herinneren toen Deep Blue de SKX-hommagelijn aankondigde. Dat was nog nooit vertoond! Schokkend, een gejat ontwerp maar met betere specs, en niet eens “duur”! (dit was in 2016, toen kostte een SKX007 nog gewoon $150…)
Heb er toen ook twee gekocht, en dat was niet eens zo makkelijk: DB verstuurde alleen vanuit de VS met UPS, en de oplage was eindig.

Tegenwoordig hoef je maar twee minuten te googelen en je hebt al een pimpelpaarse MM300-kloon met een 2824 die binnen een dag wordt verzonden, bij wijze van spreken.

Helson is ook een mooi merk trouwens, eigen designs, lange geschiedenis voor een micro - maar gewoon erg duur geworden. Mijne kostte $650 en dat zou ik niet nog een keer uitgeven.

Obris Morgan? Je hoefde maar met je ogen te knipperen en alle modellen waren weer “sold out”. Ja, dan niet…

4 likes

Ik vind dat er nu nog best een behoorlijk aantal toffe microbrands bestaan. Echter voor de scherpe prijzen hoef je het veelal niet meer te doen, enkele merken uitgezonderd (zoals Phoibos).

Maar microbrands als Farer, Nezumi, hegid, halios, Baltic, brew, Wolbrook / Douglas, Vaer en Lorier zijn nog ‘alive-and-kicking’ en maken toffe horloges wat mij betreft👌

1 like