Waar zoeken voor "kapotte of op te maken horloges"

Hoi,

Ik begin steeds beter en beter te worden in het oplappen van horloges, dus wil me meer focussen op het kopen van echte op te lappen horloges. (Voorlopig haalde ik steeds dezelfde 5 werkende horloges uit en in elkaar). Af en toe check ik bijvoorbeeld Ebay maar daar zit vaak niet veel tussen ofwel moet ik bijna de prijs van een werkende betalen voor een kapotte.

Waar gaan jullie opzoek naar zo’n horloges?
Moest er iemand een paar in de aanbieding hebben mag je ze ook steeds doorsturen.

Groeten Matthias

1 like

Ik kom er redelijk wat tegen op Marktplaats en op Vinted. Vooral op Vinted zie je er veel, ook uit het buitenland (Frankrijk, Italie, Spanje).

2 likes

Je zou een blik kunnen werpen op de site van SpeedtimerKollection. Die heeft genoeg lijken te koop om lekker aan te sleutelen. Is een Nederlandse shop, dus verzending gaat ook lekker vlot.
Wel even een waarschuwing; er zitten hier ook genoeg “Mumbai specials” tussen. Dus voor een originele Seiko moet je echt wel even kritisch kijken.

2 likes

Had er op vinted ook al wat zien voorbij komen toen ik opzoek was naar een moonswatch. Maar veel kapotte of slecht lopende kan ik er niet op vinden. Maar idd wel een goeie tip om wat alerts in te stellen!

Top! Bedankt voor de heads upè

1 like

Kringloopwinkels
Rommelmarkten
Het blauwe gedeelte
Een ‘gezocht’ plaatsen in het lichtblauwe

Er zijn sporadisch ook leden hier waar je mazzel kan hebben als je wat met ze ruilt, die sturen je een kapot horloge op ook al heb je om een werkende gevraagd :disappointed:

8 likes

Hier gaan we zeker weer een goede horlogemaker bij krijgen, respect hoor, en maar oefenen en oefenen

1 like