mooi horloge ! qua restwaarde doet dit merk het niet zo goed. Vind je dat belangrijk, niet kopen. Boeit je dat niks en koop je een horloge omdat je het mooi vind, gewoon doen !
goed om te zeggen, restwaarde is dit keer wel belangrijk. (mag er natuurlijk wel op afschrijven want dat lijkt me logisch, maar liever niet meer dan 40 procent ofzo)
Het leek me namelijk wel een goede prijs in verhouding met andere prijzen op het net.
De prijs is ok want de winkelprijs is 1000€ duurder.
Ik heb zelf ook een Weil van 2800€ en ik heb wel eens geprobeerd hem te verkopen en dat valt nog niet mee, het is niet zo een populair merk.
Afwerking en kwaliteit is schitterend en doet niet onder voor Breitling, Omega .
Alleen de restwaarde is veel minder dan de voornoemde toppers.
Als dat belangrijk is moet je hem niet kopen zo niet dan kopen want het is een prachtige klok en kwalitatief zeer hoogstaand.
Succes met je beslissing.
Dit is de mijne
Geld beleggen in een horloge is ook echt geen
optie.
Ik vroeg mij alleen af, als ik deze koop voor 1800
(hoop 1700) is dit dan een redelijke prijs en wat
zou ik er op afschrijven in een jaar.
Ik ging eigenlijk voor een omega speedmaster maar
ben bang dat deze wat klein is voor mij.
Als je 1800 kunt besteden zou ik een speedmaster proberen, eventueel kopen en proberen. Klikt het niet raak je hem voor hetzelfde bedrag weer kwijt en kun je alsnog voor de rw gaan…
Heb zelf ook al een Raymond Weil en ik denk dat ik deze zou kopen als hij een beetje zijn waarde houdt, maar heb op dit moment het idee dat hij na een jaar ongeveer 1000 euro opbrengt (en dit terwijl hij nieuw 3000 euro is ruim) vind ik dit toch wel erg weinig.
De merken Raymond Weil, Maurice Lecroix, Ebel zijn merken die economisch absoluut niet courant zijn, maar als het er 1 is om te houden en je ben zeker van je zaak zou dat niet moeten uitmaken.
Maar zoals ik jou ken, ben je niet erg zeker c.q. ‘honkvast’ dus wil je al snel weer flipperen (zelfs al in de orienteringsfase:D), heb je een heel ruim budget en je kan/wil je dat kunnen permiteren is dat een optie indien anders dan is het aan jezelf hoe je dit wil inkleden.
Maar de tip die je hier eerder is gegeven om eerst voor een Speedy tegaan lijkt me een wijze…
Denk ook voor de speedy te gaan genesis. Ben idd nog flipperig op het moment haha. Mijn vaste 2 horloges blijven maar daarom heen ben ik een beetje zoekende.
Daarom is waardevast redelijk belangrijk.
De speedy die ik in de link had gezet is volgens die meneer fabrieks af met glazen bodem gekocht. Maar toch zit er een 1861 uurwerk in. Volgens mij moet er een 1863 in zitten als er een glazen achterkant in zit.
Ik heb een vraag die mooi aansluit met die van de topic starter: Hoe komt het dat Raymond Weil zo weinig restwaarde heeft, of zo weinig populair is? Ik heb er zelf een en ben er heel tevreden over. Ik vind hem mooi en de afwerking is echt prima.
Verder voor de topic starter: Ik heb laatst 4 nieuwe RW’s (3x Nabucco en 1x Don Giovanni) met een winkelwaarde van 11.500 Euro voor 5.000 Euro aangeboden gekregen. Ik heb even overwogen dit te doen, maar zag dat ik al blij mocht zijn als ik er weer dezelfde prijs voor zou krijgen… Niet gedaan, dus.