Waarde 2 x Omega vintage

Beste forum leden,

Ik heb een vraag over de markt waarde aangaande 2 Omega’s.
Een de Ville en een Constelation Pie Pan. Beide oud en goed gedragen. Ze zijn nog geheel origineel (kroon en glas).
De Pie Pan loopt goed maag is wel erg vintage :face_with_monocle:. Ik weet dat er wel wat vraag naar is en de prijzen erg uiteen lopen maar zou graag weten wat de waarde is momenteel in de handel.
De de Ville ziet er beter uit maar hier weet ik niets van. Deze loopt schechts even vandaar dat ik het uurwerk heb open gemaakt. Het verbaast me dat ik geen caliber nummer zie staan.
Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen :wink:
Al vast bedankt en gegroet, Hans

3 likes

Die oude Connie is nog best wat waard. Even afwachten hoe die wijzerplaat onder dat gehavende glas uitkomt, maar er zijn vast liefhebbers van patina die dit waarderen. Een prijs durf ik echter niet zo goed te noemen, maar hij is in elk geval origineel, de kast is scherp en er zijn een -op het oog- nette BOR band op.

Die De Ville heeft een cal. 1012.

3 likes

Ik kan je alvast vertellen dat de tekst op de achterkant betekent dat het uurwerk er via de voorzijde uit moet - en dat het achterdeksel er dus niet af moet…

2 likes

Dan vrees ik dat heel de kast naar de kl*ten is…

De achterkant is er zo te zien afgehaald :sweat_smile:

Met een blikopener?

2 likes

De achterrand van de kast is weggevreten door contact met de huid. Zie je vrij vaak bij plated kasten. Vandaar dat inmiddels dat “achterdeksel” er gewoon af kan :grimacing::sweat_smile:

2 likes

Klopt die is wel erg ruig te werk gegaan. Was ik niet hoor maar de eigenaar waarvan hij is waarschijnlijk.

Ik denk eerder dat de achterzijde er met grof geweld (gereedschap) af is gehaald. Lijkt wel een soort zaagsnede. Behalve het uurwerk niets waard. Uurwerk heeft wellicht nog waarde als donor.

1 like

Damn, die De Ville is wel flink beschadigd zeg, dat is niet meer te redden. Zou je een andere kast voor moeten zoeken maar dat is financieel gezien niet de moeite. De constellation is wel de moeite waard om te restaureren maar ook die heeft flink geleden.