Waarde advies Edox limited edition

Goede morgen

Een wat oudere klant van me ( ook horlogefan ) heeft een horloge bij me achtergelaten. Hij weet dat ik er ook redelijk in thuis ben en vroeg me of ik wilde nakijken wat zijn horloge nog moest opbrengen want hij draagt hem nooit meer ( Draagt Tag Heuer tegenwoordig… )

Nu heb ik weinig sjoege van Edox horloges… Vandaar dat de experts even wil raadplegen hier en als tegenprestatie verwen ik jullie met foto’s van de Edox limited edition :smiley:

Hier komt het horloge

Wat specs zover ik het weet:

EDOX Sea Dubai Super Limited Edition
45mm
REF. 94003 357N NINstainless steel case 316L met PVD coating
Automaat Edox 94, Soprod 9090 complication
Dail is van carbon fibre
Retailprijs +/- 4500,-

Wat is de leeftijd van het horloge ?
De algehele staat ? loopt goed ?
Evt. servicehistorie ?

Geen idee :slight_smile:

Algemene staat is goed. Horloge is netjes. Zover ik weet geen servicehistory

Wat een gek er voor geeft i.m.h.o. :smiley:

Lastig. Edox is niet bekend bij het grote publiek, je zoekt dus een liefhebber. Op eBay gaan mooie Edox modellen soms voor behoorlijke prijzen weg.

Inderdaad gewoon te koop zetten en wachten.
Ik verwacht overigens niet dat je hier nog meer dan de helft van de listprijs voor kunt krijgen.

Mooi horloge. Tweedehandswaarde is bij Edox beetje lastig in te schatten.
Is inderdaad wat de gek er voor geeft…
Denk dat de inschatting van Erik hierboven nog wat aan de hoge kant is.

Dat denk ik ook…
Gevoelsmatig zeg ik 1000,- +/-

En dan moet je er maar net een liefhebber voor hebben.

Ik denk dat je op grond van de listprijs en de op zich goede brouwkwaliteit van het horloge er inderdaad wel 1000 tot €1250 voor kunt krijgen.

Zelf vind ik de verpakking mooier dan het horloge.

1 like

Hij is wel SUPER limited (volgens de doos :grimacing: )

Tijd geleden zag ik een volledig zwarte limited op MP staan (model ben ik even kwijt), voor net geen 2k. Horloge stond er heel lang op. Ik denk dat de waarde ergens rond de 1000-1200 ligt waarbij je wel een liefhebber moet treffen,

De verpakking viel mij ook meer op, dan het horloge zelf…

Edoxen gaan nieuw soms tegen enorme kortingen weg. De realistische inruilwaarde lijkt me dan ook niet boven de 1000 te liggen, tenzij je iemand treft die dit horloge natuurlijk net zoekt…

Als ik het zo lees, kun je dus beter geen (nieuwe) Edox kopen. Die apparaten schrijven een partij af!

Je kan nieuwe edoxen O.a. Via ebay met enorme kortingen krijgen. Listprijs betalen zou ik nooit, maar dan ook echt nooit doen. Eerder 50%

-edit- ze hebben wel modellen die me aanspreken, dus ik sluit niet uit dat ik er ooit eentje probeer, maar dan zeker niet bovenstaande :smile:

-edit- of 40%

Klopt. Zijn ook geen prijzen te vinden op secondhander.com als indicatie. Model komt overigens uit 2009.

Als ik goed naar de foto’s kijk lijkt het erop dat er de nodige gebruiksporen aanwezig zijn. Ik zie het steeds somberder in…

Vrij regelmatig zie ik Edox horloge’s voorbij komen tegen gigantische kortingen soms wel 60 of 70% van retail prijs.
Ik denk ook dat er niet echt veel vraag naar is op de 2de hands markt, of je moet net de juiste persoon treffen.

Aziatische markt m.n. China / Hong Kong valt ook af
aangezien het cijfer 4 een ongewenste connotatie heeft

Connotatie…die zoeken we even op :point_up:

De connotatie (‘bijklank, ondertoon, bijbetekenis, gevoelswaarde’)

Owwwww dat bedoel je :smile: :wink:

2 maal een Edox gehad en beide keren geluk gehad dat ik (na lange tijd) een koper heb gevonden. Edox is m.i. erg onderschat en tweedehands relatief weinig waard…

klokje nog te koop?

3 likes