Ik vroeg me af hoe anderen hier waarde bepalen van hun horloge. Op dit moment heb ik een Tag Heuer 980.013B die een beetje op de wip zit… wel, niet, wel of toch niet? Ik ben er nog niet uit.
Ik vind hem mooi, maar draag hem te weinig. Hij is lekker stabiel als Quartz, maar ik heb meer met automaten en heb een doel gesteld voor dit jaar.
Daarnaast zie ik dat je Tag Heuer Professionals in een jaar tijd ongeveer +30% hebben gedaan op Chrono (afhankelijk van het type, maar deze zeker). En dat gekoppeld met mijn doel, doet me toch een beetje denken om hem te gaan verkopen.
Hoe bepaal ik nu zijn waarde het beste? Vooral omdat het de B-variant is en niet de regulierdere L/N-variant? Chrono bekijken? EBay als maatstaf nemen? Of gewoon de prijs vragen die ik er vorig jaar voor vroeg, ondanks dat een handelaar misschien langskomt die hem oppakt voor de handel?
Ik zou eens kijken bij de ebay sold listings en kijken voor hoeveel ze daadwerkelijk verkocht worden. Uiteraard spelen dingen als staat ook een grote rol.
De prijzen op Chrono24 zijn de vraagprijzen. Kennelijk zijn die exemplaren nog niet verkocht, dus…
Kijk eens op sites van de bekende handelaren van gebruikte horloges en ga daar onder zitten als pariculiere verkoper.
Meh. Veilingen met reserve doen het vaak niet goed. Over het algemeen werken veilingen beter voor courante, gezochte of heel bijzondere dingen. Oja en heel goed opletten dat je internationaal aanbiedt ipv alleen bepaalde landen. Verder is buy it now vaak effectiever qua opbrengst