Waarde bepaling

Goedemiddag,

Ten eerste vraag ik niet om een waarde bepaling :rofl:

Maar heb wel een vraag hoe dit te bepalen.
Ik wil namelijk een horloge te koop aanbieden, alleen heb ik geen idee hoe de waarde te bepalen.

Aangezien er heel weinig van zijn worden ze ook niet vaak te koop aangeboden waardoor ik nergens een gemiddelde prijs kan vinden.

Normaal gesproken kijk ik op chrono24, daar staat er wel Ă©Ă©n te koop maar voor een veel te hoge prijs in mijn ogen.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Groetjes

Dan vraag je toch gewoon wat je wil hebben ervoor?
Zo moeilijk lijkt het mij niet.
Je hebt het zelf ook een keer aangekocht neem ik aan?

3 likes

Als je de jouwe voor een redelijke prijs op Chrono24 zet, dan valt hij positief op t.o.v. de te dure…

1 like

Daar heb je gelijk in, ik wil niemand oplichten maar mezelf ook niet tekort doen. Vandaar mijn vraag.

Dan pak je de prijs en verlaag je 'm toch? Dat staat je vrij. Je hebt een ijkpunt.

Maar laat ons eens weten wat voor horloge het is, dan wil ik je wel vertellen wat ik er eventueel voor over zou hebben. Merk op dat dit geen belofte is om iets te kopen, mijn doos zit per 03-11-2023 officieel vol, en ik neem aan dat je geen Hanhart 317 ES weg gaat doen. :slight_smile:

2 likes

Hahahahaha… 5000 ballen uit Hong Kong! Ik moest heel, heel erg lachen.

Aangezien het een G-shock is heb ik er nog geen stuiver voor over, maar dat is omdat ik G-shocks gewoon haat. Ik ben dus niet de juiste man om hier iets over te zeggen, da’s subjectief, sorry.

Maar even serieus, waarom pak je niet gewoon de prijs die je er ook voor gegeven hebt, min wat voor eventuele draagsporen die je hebt toegevoegd?

BTW: Dat mes is niet per se een verkoop argument. SEAC duikmessen gaan voor twee tot vier tientjes, en ik zou eerder naar een Morakniv neigen voor minder geld. :slight_smile:

4 likes

Ja precies dit, daarom vind ik het ook erg lastig.

Moet ook erbij zeggen dat ik nauwelijks wat verkoop.

Zoiets zou ik ook aan denken. Geen idee of die prijs een stuk lager is dan die 4.5K uit HK of 2.7K uit PL, maar dit zou ik proberen. Kan me niet voorstellen dat iemand nu daadwerkelijk 2K meer tov een normale neerlegt omdat het een ltd van 350 stuks met een mesje erbij is.

1 like

Zie het al… wordt met het mes op de keel onderhandelen.

6 likes

Nieuwprijs

Is niet meer te koop maar dat was idd ooit de nieuwprijs. Maar dat zegt natuurlijk niet veel.

Bedankt voor de tips, ik ga overwegen het hier dan wel op chrono24 aan te bieden.

Mag een slotje op.

700 piek? :joy::joy:

Ik heb informatie ingewonnen bij een Casio G-Shock kenner en die geeft aan dat ie ongewild is en gedragen, daarom nog maar de helft waard. Wil je hem ĂĽberhaupt kunnen verkopen. Mocht je hem graag houden en het idee in stand houden dat je 3k waard is, dan moet je dat ervoor gaan vragen en hem nooit kunnen verkopen.

2 likes

Het gaat me er niet om dat het 3 - 4x over de kop moet.

Vind het bij deze lastig te bepalen, wil de kopende zowel de verkopende partij niet te kort doen.

Vandaar mijn vraag.

2 likes

Dayton is een stad in de Amerikaanse staat Ohio en telt 137.644 inwoners. Het is hiermee de 202e stad in de Verenigde Staten. De oppervlakte bedraagt 144,5 km², waarmee het de 123e stad is

Veel adviezen heb je al gehad. Toch even “inzoomen” op deze opmerking:

Als referentie gebruik ik dit ook wel eens, maar vind in algemeenheid dat (ruwweg, iets meer of minder kan) 90% van hetgeen daar aangeboden wordt echt aan de (te) hoge kant zit.