Waarde bepaling

Geachte leden van de horlogeforum community, ik zou graag gebruik willen maken van jullie uitstekende kennis en kunde op het gebied van horloges.
Ik zou bijzonder graag willen weten wat het horloge mogelijk waard zou zijn als ik zou besluiten deze te verkopen. Het betreft een erfstuk van mijn moeder…naar ik schat eerste helft 20ste. Erie.Hoe zou ik er achter kunnen komen wat een realistische waarde is van mijn horloge?" Hartelijk dank voor jullie inbreng.

Bedankt voor de complimenten, maar bij de “waardebepaling” van deze oude dameshorloges, geldt slechts één variabele.
Dat is het materiaal waarvan de kast gemaakt is. Als het edelmetaal, kan je de inkoopprijs daarvan incasseren. Qua horloge heeft het geen waarde. Klinkt hard wellicht, maar het is niet anders.

Zoals al is aangegeven, alleen de waarde van het goud.

Jeetje, het is een horloge van je moeder. Die doe je toch never nooit weg?

2 likes

Nee hoor het is om een inschatting te maken of we zoiets extra moeten verzekeren. Ik heb hier geen idee van.

Ik vermoed apart verzekeren niet nodig. Als het idd goud is dan het gewicht x de huidige goudprijs. In je inboedelverzekering is een standaardbedrag opgenomen voor sieraden;

www.polisvoorwaarden.nl

1 like