Waarde Buren Hamilton horloge

Hoi, ik heb dit horloge gevonden bij de spullen van mijn schoonvader na zijn overlijden. Ik hem het op marktplaats gezet en krijg een hoge bieding, hij zal dus wel nu wat waard zijn maar ik kan nergens iets vinden hoeveel hij waard is.
Weten iemand wat de waarde ervan is?er is nu 150 euro op geboden.

1 like

150,- is over het algemeen niet veel geld.

Is de emotionele waarde niet hoger dan die paar centen?

1 like

Geen taxatieforum.

Hamilton-buren is een leuk merk, maar niet spectaculair.

Horloge lijkt me goud? Waarde is in elk geval de goudprijs. Wellicht nog iets meer gezien de nette staat mits courante diameter (> 34mm). Dan zit je al snel op een paar honderd.

Volgens mij is het inderdaad 14K, er is zo een op catwiki geveild voor wat meer zag ik na een korte zoektocht op google.

Precies. Ik zou hem houden (of weggeven aan iemand van je schoonvaders directe familie). Hij ziet er prachtig uit (opgelegde indices, goud en schitterende linen dial), is toch veel meer waard als aandenken?

Dat kan. Maar niet iedereen heeft wat met horloges of de schoonvader was een l*l.
It happens.

4 likes

Leuk horloge, nette conditie. Met 14k gouden kastje schat ik de waarde rond de 350-400€.

1 like

Ik verwacht dat er ergens in de zijkant een goudstempel ingeslagen staat. Je zou het horloge even open moeten laten maken, Buren Hamilton heeft ook een micro rotor automaat uurwerk gemaakt en die zijn erg leuk.

Dat kan. In dat geval zou ik hem verkopen.

Me too. Al ben ik zelf ook zo’n sentimentele softie.

1 like

Kun je iets zeggen over servicehistorie van het uurwerk? Zonder informatie hierover vind ik de schatting van 350/400 aan de hoge kant (al kent @lieuwedv de markt doorgaans goed), maar meer dan 150€ zou er wel in kunnen zitten.

De plaat ziet er idd netjes uit (al wist ik niet dat ze de combinatie Buren-Hamilton ook nog eind jaren '70 gebruikten).

Het blijft wel een beetje “wat de gek ervoor geeft” met dit soort vintage; het is geen heeeel liquide markt.

Zou me niet verbazen dat er een mooie microrotor in zit en daarnaast heb je met 14k goud al een 225-250€ (7-8 gram ongeveer) te pakken :slightly_smiling_face: Waarschijnlijk heeft de topic starter al wat berichtjes gekregen met biedingen rond de 200€ :grinning:

3 likes