Waarde Cartier santos quartz?

Hallo beste leden ik ben nieuw op het forum en ik heb gelijk een vraag ik heb namelijk wat geld gespaard want ik wil een tudor pelagos kopen en om het nodige bedrag te behalen wil ik een horloge flipperen maar aangezien ik niet heel veel verstand heb van horloges en de markt ervan is mijn vraag wat is een reële vraagprijs voor een cartier santos galbee quartz bij het horloge zitten ook de papieren en de doos en bouwjaar is 1993

1 like

Welkom!
Ik heb werkelijk waar geen idee, wellicht kan je hier je licht opdoen:

http://www.chrono24.com/search/index.htm?dosearch=true&manufacturerIds=43&maxAgeInDays=0&models=179&pageSize=60&priceTo=-1&redirectToSearchIndex=true&sortorder=0&yearBought=1995&yearBought=1994&yearBought=1993&yearBought=1991

Dankuwel voor de tip

Dus variërend tussen 1000 en 4000 euro…:smile:

Ik zie dat de Panthere die hier te koop aangeboden wordt voor 1500 euro ,op C24 net zoveel varieerd in prijs als de Santos.

https://www.chrono24.nl/cartier/panthere--mod168.htm?dosearch=true&query=cartier+panthere

Welkom op het forum. Hier kan je de Cartier nog niet verkopen, rechten op verkopen krijg je pas als je een tijdje lid en actief bent. Je zou hem op Marktplaats kunnen zetten. Mijn advies is zorg dat hij goed is schoon gemaakt en dat je mooie foto’s en een goede beschrijving. Het zal niet heel eenvoudig zijn deze voor een goede prijs te verkopen. De Tudor is een mooi horloge dus succes ermee!

De maat is zoals zo vaak, dus ook bij Cartier, medebepalend voor de prijs. De standaard damesmaat bij Cartier (24mm) is goedkoper dan een 29mm of een 32mm. Gezien de datum lijkt me dit een 29mm, de unisex maat. Daarnaast natuurlijk de staat van het horloge en of het goed de tijd houdt. Als je wat weet van de service historie helpt dat ook. Als je een Pelagos wilt kopen neem ik aan dat dit niet je eigen dagelijkse klok is :wink:
Succes en welkom!

Net op mp gezet nu hopen op het beste

Succes, heb hem zien staan. Afmetingen er bij zou helpen en (ik bedoel dit als opbouwend commentaar) de foto’s bij kunstlicht helpen niet, zeker niet de ondergrond die echt vreselijk is. Voor wat het waard is.

Heb de advertentie aangepast met nieuwe foto’s

1 like

Well done!