Waarde Certina horloge gevraagd

Beste lezers,

Laat ik mij eerst even voorstellen. Ik ben 71 jaar en gepensioneerd. In m’n vrije tijd wil ik nog wel eens wat spulletjes uit mijn vroegere tijd opscharrelen. Nu kreeg ik van een goede vriend een oud Certina polshorloge kado en ben hier vandaag via Google nieuw op terecht gekomen. Op Google zocht ik naar een soortgelijk horloge om te kijken of het iets bijzonders was maar daar vond ik alleen de automatisch opwindbare Certina argonaut 285.

Mijn klokje is een mooi gaaf en prima lopende stalen handopwinbare Certina Argonaut 285 met een mooie stalen fixoflexband.De datum staat op de plaats van 6:00 uur en in plaats van uurcijfers staan er streepjes op de witte verticaal gegolfde wijzerplaat. Op het achterdeksel staat het serienr 854 1285 41. Daar ik het moeilijk vind om een foto te plaatsen, zou ik het toch heel erg op prijs stellen als iemand mij het bouwjaar en de eventuele waarde zou kunnen geven.

In afwachting daarvan zeg ik jullie alvast veel dank toe.

Hallo gwoutersen, onlangs had ik zelf vragen rond een Certina horloge en heb toen een informatievraag gestuurd naar: wim.kroner@nl.swatchgroup.com .

Deze Wim heeft mijn vraag doorgezet naar Certina Zwisterland met het antwoord op een aantal van mijn vragen. Binnen 3 dagen had ik uitsluitsel.

Succes!

(zie mijn topic: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,289716)

Hallo Jochem,
Ik zal het ook op die manier gaan doen, veel dank voor de tip.

Vandaag kreeg ik van Wim de reactie dat het horloge uit 1976 is en toen een aankoopprijs had van 250 zwitserse frank, oftewel 195 euro. Toch leuk om te weten.

Nogmaals veel dank voor je tip.

Graag gedaan! Ik had de tip weer van een ander…

Dit draadje kwam ik tegen na aankoop van mijn Certina Argonaut 285. Ik heb bijna dezelfde vandaag ontvangen alleen dan in doublé.
Een heel fraai exemplaar en met bijna dezelfde serienummer: 854 1285 25.
Loopt keurig op tijd, heeft een anti hack functie alleen de datumwissel verloopt niet helemaal goed maar daar heeft de sympathieke verkoper op MP me al op gewezen en daarom ook verkocht voor heel weinig.

Zal morgen bij daglicht een foto maken en plaatsen.

Dit is mijn 2e Certina horloge en ik vrees dat het hier niet bij zal blijven, het zijn erg fraaie horloges.