Waarde gevraagd; dames GP & Tissot

Ik heb een horloge van girard perregeaux, volgens mij geen goud en drie diamantjes…ik vraag me af of dit van waarde is.

Ook een kapot danes Tissot horloge en een uurwerk van cordella.

Ben ik al rijk​:thinking::wink:

I

Welkom en zo. Dameshorloges hebben in het algemeen een (zeer) beperkte waarde. Denk aan goud plus paar tientjes. In geval van die GP misschien net iets meer maar reken er niet op.

Laat de achterkant van die Cordella eens zien? Uurwerk kan nog iets waard zijn voor onderdelen. Is vrijwel zeker een ETA.

Tissot is ook gerepareerd (= nieuw uurwerkje van een paar tientjes) vrijwel niks waard. De G-P zal het van zijn naam moeten heben. Pas de laatste decennia heeft dit merk zich omhoog gewerkt naar high-end niveau; deze valt daar helaas niet onder. :slight_smile:

1 like

‘Hoi Peter, wat bedoel je met ETA?

Is het GP horloge wel echt denk je… er staat nl. Niets op achterkant… of ik moet het open wrikken… krijg er net geen mesje tussen.

P.U.W 1561

1 like

Ik vond deze, lijkt erop.

1 like

ETA is een leverancier van calibers. Calibers zijn de binnenwerkjes die in een horloge zitten.

Bij mijn weten is ETA een Zwitsers bedrijf.

Een concurrent is het Japanse Miata.

1 like

Miyota :wink:

2 likes

Mister know-it-all gaf het juiste antwoord. Bedankt weer Martin. :wink: (p.s. Wendy - hij weet echt erg veel hoor, astonmartin - griezelig soms…)

ETA is de bekendste Zwitserse leverancier van mechanische uurwerken. Ik vermoedde dit op grond van het aantal lagerstenen. Maar OK, het juiste antwoord is dus dat 't een PUW is. Staat voor Pforzheimer Uhren Werke. Duits uurwerkje. Zeker geen rommel, maar ook geen super-topspul. Beetje als ETA eigenlijk. :slight_smile:

De GP schatte ik in als een kwarts, maar het is dus een automaat - dat doet wel wat voor de waarde. Als je 'm zelf niet open krijgt, zoek een horlogemaker die dat wel kan. Ga niet zomaar naar een juwelier - dat zijn soms/vaak/altijd prutsers op dat gebied. Als je in de buurt van Rotterdam woont, ik krijg 'm schadevrij open.

5427bc257f36f651e5b1b599b981d09302c99328

:sunglasses:

3 likes

Damn - ik keek alleen onder de balans… :rofl:

1 like

Neemt niet weg dat ik wel heel veel wee…uh :nerd_face:

:joy:

1 like

Dan had ik pardoes de Mazda Miata genoemd. Hier bekend als de MX5. :zzz:

Hartstikke dank voor jullie deskundige antwoorden. Ik beneden blonde muts (mag ik als blonde dame over mezelf zeggen) maar een muts op het gebied van waarde… ik heb dit uit mijn erfenis en weetniet zo hoed wat ik er mee moet. Ik had het op MP gezet maar schrok van de mails… vraag me af of het echt wat van waarde is. Hebben jullie enig idee? Wat zou ik voor het horloge GP kunnen vragen?

Overigens…als er iemand in de buurt van Haarlem woont en interesse heeft…

Aiii … fijn zon iPad… ik bedoel ben een…

Wutt?

Ooh :rofl:

Je zou met de GP even voor advies/waarde-inschatting bij Klemann langs kunnen gaan. Is een ultra-nuchtere horlogemaker die ik wel toevertrouw een redelijke inschatting te kunnen maken voor dit horloge. Denk ook niet dat-ie er iets voor hoeft te hebben - of toch echt niet veel.

En die zit natuurlijk in Haarlem. :wink:

1 like

Staan er mischien hele kleine merktekentjes op de pootjes ? (achterzijde)
Vaak vind je bij gouden horloges ook een gouden achterdeksel en bij vergulde horloges een stalen achterdeksel.

Mocht dit een gouden kastje zijn,wat ik zeker denk,dan staat het goudmerk aan de binnenkant van de/het dekseltje.
Je moet zeker niet zelf gaan klooien met mesjes e.d want als je uitschiet…