Waarde gezocht van zakhorloges

Hallo allemaal.
Ik ben hier nieuw en vraag me af of jullie me kunnen helpen. Ik heb een aantal zakhorloges nog liggen en vraag me af of ze nog wat waard zijn.

Een Thiel zakhorloge uit 1940 met kapotte veer maar verder in erg nette conditie.
image|375x500

Een Werkend Wyler zakhorloge met inscriptie.
In conditie nieuw. Als herinnering aan mijn grootvader gegeven na de slag om de Grebbelinie.

Een Bifora top 15 dameshorloge. Automaat in zeer goede conditie die prima werkt.

Wellicht weet iemand van jullie wat dit nog waard kan zijn.

1 like

Zo’n familie erfstuk als de Wyler lijkt me onbetaalbaar… zoiets denk je toch niet aan om weg te doen?

1 like

Beste Jaap, helaas zijn zakhorloges tegenwoordig weinig meer waard, enkele tientjes tot honderd euro max.
Dit uitgezonderd de topmerken, die zijn nog wel wat waard, maar dat zijn wyler/thiel imho niet.

en off-topic

Toevallig, mijn grootvader heeft daar de slag ook meegemaakt. Ik ga nog ieder jaar met hem naar de dodenherdenking van het 8e RI op 2e pinksterdag.

1 like

Samen 150 Euro ongeveer.

Natuurlijk niet maar het is wel handig om te weten voor de verzekering

Ja mijn grootvader was toen het hoofd van de motorartillerie genaamd “De Zwarte Bende” hij heeft daar nig een granaatscherf in zijn been gekregen. Die heb ik overigens ook nog. Mijn grootvader is helaas 1960 overleden 2 jaar voor mijn geboorte.
Ik heb hem dus nooit gekend. De waarde wilde ik weten voor de verzekering.

1 like

Mooie herinnering,wat betreft de verzekering hoef jij je geen zorgen te maken zoals al aangegeven.

Dag Jaap,

Welkom op het forum.:slightly_smiling_face:

Het is al gezegd, maar van mij ook even bevestiging dat qua financiële waarde deze horloges bijna niets waard zijn. Max enkele tientjes mits zo’n horloge goed functioneert en in nette staat is. Bij goud alleen de goudwaarde.
Alleen zakhorloges met bijzondere complicaties van grote merken- en in goud - zijn iets waard. Het is triest maar het is niet anders.:thinking:

Het horloge van jouw opa zou ik bewaren en koesteren. Van verzekeringswaarde is bij deze horloges geen sprake.

Ik heb ongeveer 100 van dit soort zakhorloges liggen in goede staat en die hele verzameling is hoegenaamd niets waard… helaas. Dus ik kijk er naar, luister er naar en geniet er op die manier van.:blush::ok_hand: