Dan heb je een domme juwelier, want jouw omschrijving geeft aan dat dit een 18 kt gouden horloge is.
Heb er zelf nog nooit 1 voorbij zien komen waar het in staat, maar geen goud is.
Heb je misschien wat foto’s en evt een merk?
Dan heb je een domme juwelier, want jouw
omschrijving geeft aan dat dit een 18 kt gouden
horloge is.
Heb er zelf nog nooit 1 voorbij zien komen waar
het in staat, maar geen goud is.
Heb je misschien wat foto’s en evt een merk?
Ik heb er toch genoeg voorbij zien komen!!! Ook uit de jaren '60. Heb hier nog een horloge van mijn opa, een heuse “gouden” Omega met alles erop en eraan (stempels, nummers, logo, etc) en zelfs een mechanisch uurwerk. Kortom gewoon een neppert uit de jaren zestig.
Aangezien ik hem destijds georven heb, daarnaast wel “leuk” om te zien dat ze in die tijd dus al erg goede neppers maakte.
Als ik de hoeken van de kastpoten bekijk lijkt me het verguld.Dus om gelijk te zeggen dat de juwelier dom is?Toetsen is idd de juiste manier om erachter te komen.
Gewoon even echt laten testen, dan weet je meteen of het goud is en hoeveel karaat het is. (tu)
Een stempeltje zegt niet zoveel imho, ik heb zelf ook nog wel een paar 585/750 stempels liggen.
De juwelier waar ik ben geweest heb ik met een
product zien wrijven over het horloge dus is dat
dan de test ?
Ik zal nog eens een andere juwelier ernaar laten
kijken en anders verdwijnt het in de vuilbak
bedankt voor de reacties
In de prullebak moet je natuurlijk niet doen.
Even laten wegen en vragen naar de goudprijs per gram, want die is erg hoog.
Je hebt zo 100 euro te pakken.
Daar kan je echter in 1e instantie niet meteen mee zien of iets massief goud is of dik verguld.
Voor het laatste zou je ergens op een onopvallende plek een echt diep ‘krasje’ moeten maken.