Waarde horloge

Goedenavond,

Heb een mooie nieuwe klok gezien op een duitse site en het horloge is origineel in Italie geleverd, hier heb ik geen ervaring mee.

Ik draag mijn horloge vaak een jaartje en ruil hem vervolgens in voor wat anders.

Mijn vraag;
In hoeverre heeft de oorspronkelijke herkomst invloed op de verkoop- inruilwaarde? Is dit iets waar jullie altijd naar vragen of maakt het eigenlijk niet uit zolang de papieren en garantie ed in orde zijn? Of is het allemaal prima zolang het eu-geleverd is?

Hoor graag jullie mening.

Zou me 1% op ruil/verkoop waarde kunnen schelen.

toestand is belangrijk… herkomst niet :slight_smile:

LUWE Schreef:

toestand is belangrijk… herkomst niet :slight_smile:

+1
incl toebehoren als doos en papieren.

Bedankt voor de reacties, houdt dit dan ook in dat jullie vaak in het buitenland. Kopen omdat de prijzen daar beter zijn?

Naar mijn ervaring maakt het weinig uit waar een horloge origineel is verkocht. Ik vind het wel vaak leuk om de achtergrond te kennen en de documentatie in bezit te hebben omdat je dan toch een soort gerust gevoel krijgt op een of andere manier.

Als ik er verder bij nadenk zou ik misschien persoonlijk wel een wrang gevoel hebben bij horloges van bepaalde landen (die ik hier niet ga opsommen omdat de discussie hier niet om draait). Maar over het algemeen is dit geen punt volgens mij voor de potentiële verkoopwaarde. Zoals eerder werd aangegeven is de staat van het horloge en de volledigheid (documentatie en doos) van veel groter belang!

Monasso Schreef:

Bedankt voor de reacties, houdt dit dan ook in dat
jullie vaak in het buitenland. Kopen omdat de
prijzen daar beter zijn?

soms ja.
of omdat ze in nederland moeilijk/niet te verkrijgen zijn.