Van mijn oma heb ik een horloge geërfd. Het is een Incabloc Blumus De Luxe, gemaakt van 14 karaat goud. De achterkant van de kast is gewoon van staal. Het totaalgewicht is 13 gram, ik schat dat het bandje met de kast iets van 10 gram zal zijn dan.
Nou heb ik dus geen idee wat het horloge waard is! Heb er biedingen op gekregen van 175,- maar dat waren opkopers. Iemand van hier enig idee?
Laten taxeren zou het beste zijn, maar ik woon in een dorpje buiten Groningen en is dus ook niet echt iets vlakbij om dat te laten doen. Wellicht iemand tips?
Een aandenken zou voor mij meer waard zijn
dan wat een opkoper er voor geeft,
en stel dat je dat ding over 10 jaar verkoopt
zul je er ook niet veel aan verloren hebben
t.o.v. vandaag.
Van mijn oma heb ik een horloge geërfd. Het is een
Incabloc Blumus De Luxe, gemaakt van 14 karaat
goud. De achterkant van de kast is gewoon van
staal. Het totaalgewicht is 13 gram, ik schat dat
het bandje met de kast iets van 10 gram zal zijn
dan.
Nou heb ik dus geen idee wat het horloge waard is!
Heb er biedingen op gekregen van 175,- maar dat
waren opkopers. Iemand van hier enig idee?
Laten taxeren zou het beste zijn, maar ik woon in
een dorpje buiten Groningen en is dus ook niet
echt iets vlakbij om dat te laten doen. Wellicht
iemand tips?
Alvast erg bedankt.
Gr.
Harry
Voor onbekende modellen met algemeen uurwerk moet je voornamelijk de goudprijs rekenen, verwacht niet meer dan een paar honderd euro
Goudopkopers zijn leuk voor een snelle verkoop, als je meer wilt vangen, zul je hem op marktplaats kunnen zetten en wachten tot er iemand langs komt die het een leuk model vindt, maar dat kan soms erg lang duren
Voor een gouden Blumus herenhorloge betaald niemand €800 , dat is een fantasieprijs, goudwaarde is ook de verkoopwaarde, wellicht als het een heel mooi exemplaar is ietsjes meer, als het een dameshorloge betreft dan is eht sws alleen de goudwaarde aangezien deze niet of nauwelijks verzameld worden.
Ben het compleet eens met mijn voorgangers, heb zelf dit weekend mijn gouden Eterna uit 1972 verkocht, ook enkel voor de goudwaarde en een zeer kleine plus. Ben maanden er mee bezig geweest en heb verschillende juweliers bezocht die vintage horloges in en verkopen maar voor dit soort modellen is er gewoon bijna geen markt.
Vintage horloges met een echte waarde ( buiten edelmetaal prijs ) moeten echt helaas van andere merken zijn en dan nog hangt het sterk van het model af. Op het verkoop gedeelte van deze site staat een vintage Omega ( geen goud ) welke volgens mij ergens rond de 400 moet kosten, ik denk dat dat veelzeggend is.
Toen ik ermee begon had ik zelf helaas ook het idee van een leuke prijs, ook maanden op marktplaats gehad maar de realiteit was anders.
Had je een vintage Patek Philippe Caletrava gehad dan had het een leuke kerstmis kunnen worden.
En dan heb je het nog over een herenmodel met een vol gouden kast neem ik aan.
Ts heeft het over een damesmodel met stalen achterkant waar mi. nagenoeg helemaal
weinig interesse voor bestaat zoals gekkehuus al aangeeft…
Ook ik zou 'm bewaren als emotioneel aandenken tenzij het een heks van een oma was
Ik heb mijn oma nooit gekend, woonde in het buitenland. Na haar overlijden bleek ik enig erfgenaam. Krijg je dit soort dingen waar voor mij dus geen emotionele waarde aan zit. Heb ik liever wat euri.
Vandaag kwam er een vrouw die was echt geinteresseerd maar wilde het niet hebben omdat de achterkant niet van goud was. Volfens haar kon de rest dan ook geen goud zijn… Nu kan ik zelf op de rest van de kast ook geen goudteken vinden, op het bandje wel.
Als de kast zelf niet van goud is waarom er dan wel een duur echt gouden bandje omheen doen met veiligheidssluiting?
Gewoon even laten checken bij juwelier of goudinkoper, dan weet je precies wat goud is en wat niet ( of alleen goud laagje ) en net zo belangrijk hoeveel karaat de kast evt. is.Want het karaat gehalte is belangrijk als je het horloge gaat verkopen. De meeste waarde zal immers de goud waarde zijn en niet de waarde van het horloge an sich.
Soortgelijke sluitingen met een extra ketting eraan hoeft niet meteen te zeggen dat het zeer waardevol is. Ik heb ergens nog een dameshorloge liggen van de Seiko die een soortgelijk sluiting heeft dit is een tijdje een trend geweest zelfs.ben ook bang dat er weinig goud aan de kast zit…als dit al geheel goud is.
Zou hem eens meenemen naar een juwelier die hem geheel voor je beoordeeld en eventueel binnenin kijkt. Misschien staat daar meer informatie over of de kast goud is etc…
Veel succes ermee alvast.
14 karaats gouden band.
Kast kan goud zijn, heb genoeg gouden met stalen achterkant gezien, maar gemiddeld is het double. Model is niets bijzonders, dus gewoon goudwaarde. Misschien dat iemand het heel graag wil hebben maar zou er niet op rekenen. Veel aanbod, lage vraag.
Als je het zeker wil verkopen voor goudwaarde, gewoon laten sloper en wegen in jou bijzijn, dan wordt het gewicht niet te laag ingeschat.