Waarde IWC yacht club

Beste allemaal,

Onlangs heb ik een horloge van mijn opa gekregen. Het betreft een IWC Yacht Club van een aantal decennia terug. Ondanks dat ik deze voor geen goud kwijt wil, ben ik toch benieuwd wat deze ongeveer waard is. Kunnen jullie mij daarbij helpen?

Dank alvast.

En als jullie mij kunnen helpen met het uploaden van een foto, hoor ik dat ook graag!

Het zou helpen als je een foto van de voor- en achterkant zou plaatsen. Uiteraard wel scherpe foto’s.

Als het een originele is moet je snel rekenen op een 8-12 duizend Euro. Maar is hij van goud of een ander metaal? Hoe is de staat? etc etc.

Dat zijn dingen die foto’s duidelijk kunnen maken.

Hallo en welkom,

Dat ligt aan het model (referentienummer), het uurwerk, materiaal van de kast, de staat van de kast en het uurwerk (loopt het of niet?). Dit alles als het een echte is natuurlijk.
Foto’s van de voor- en achterkant en een scherpe foto van het uurwerk zullen je verder kunnen helpen.

mvg Melvin

Dank voor jullie snelle reacties. Het lukt mij niet om foto’s te uploaden, maar het lijkt om een IWC Mans Automatic Wristwatch Yacht Club te gaan. Metale kast. Vanmorgen bij een lokale juwelier geweest. Die gaf aan dat hij echt is, ‘loopt als een trein’ en dat het lijkt alsof deze amper is gedragen. Op de achterkant van de kast staat een nummer: 1969142.

de Zwart Schreef:

… Het lukt mij niet om foto’s te uploaden…

Foto’s uploaden doe je zo: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Misschien handig om niet meteen bedragen te gaan noemen voordat je precies weet waar het om gaat. Ik heb al aan een hele hoop mensen moeten uitleggen dat de erfenis van opa toch echt helaas een replica bleek. Ook al stond er Breitling op en zou opa nooit met een nephorloge rondlopen.

Los daarvan de goedkoopste daadwerkelijk verkochte IWC Yacht Club op eBay is weggegaan voor krap 700 euro.

Maar aangezien je het model niet weet is het volstrekt onmogelijk om hier iets zinnigs over te zeggen.

En de naam Yacht Club is bij IWC net zo generiek als Seamaster bij Omega.

Er zit een groot verschil in waarde tussen vintage en moderne IWC modellen. Om meteen 8-12 duizend euro op te noemen voor een vintage :o

kijk even bij FAQ, er staat een uitgebreide uitleg over het uploaden van foto’s…hoe oud is het horloge, nummers, diameter ect…kijk anders een sop chrono24 of je een soortgelijk horloge tegenkomt.