Waarde Jaeger-LeCoultre

Goedemiddag,

Ik heb zelf een tijdje een Jaeger-LeCoultre 18k gouden Club automatic in mijn bezit.
Ik had de vraag wat ik ongeveer kan vragen voor dit horloge omdat ik weer iets anders wil kopen.

Ik krijg verschillende prijzen te horen maar vind het toch fijner als jullie een oordeel kunnen geven.

Hij heeft een klein beetje patina en 2 kleine krasjes op de wijzerplaat tussen de 4 en 5 uur en tussen de 2 en 3 uur.



3 likes

Lastig te zeggen, de kroon is niet origineel, kast gepolijst en gravure achterop (die heel raar is aangebracht trouwens) en de Nederlandse weekdagschijf maakt het minder interessant voor de internationale markt. Ik denk dat je moet denken in de buurt van 600-700 euro.

6 likes

Dat is nog het minst belangrijke als je naar de achterkant kijkt en dan vooral naar de linker onderlug (laatste foto) want daar is de kast wel heel erg beschadigd.
Zo te zien zijn er mensen geweest die het deksel er vanaf hebben proberen de wippen met een veel te groot en bot mes

Deze beschadigingen aan de onderzijde drukken de waarde veel meer dan de minpunten op de wijzerplaat want het één is patina en het andere is mishandeling.

Ja dat klopt dit is voor mijn tijd geweest want deze kast is niet te openen via de achterzijde.

Het uurwerk moet er via de voorzijde uit.

Maar ik had wel verwacht dat ondanks de beschadigingen het horloge wel een hogere waarde zou hebben dan €700.

Ik zou er niet meer voor over hebben ook. Zou er ook geen 700 voor betalen als ik eerlijk ben. Als ik een jlc zou kopen dan zou ik een gaaf exemplaar willen. En niet iets dat aan het eind van zijn Latijn is.

2 likes

Zou ook zomaar kunnen als het in goede originele staat zou zijn (patina is onvermijdelijk)

€700 voor een massief gouden JLC? Wow, ik ben echt in shock. Weet iemand waar je JLC’s in deze prijsklasse kunt vinden? Had nooit verwacht dat een horloge als deze in mijn bereik zou liggen.

1 like

Als het horloge dusdanig mishandeld is,zal het bij de liefhebbers/kenners inderdaad niet meer opbrengen dan het genoemde bedrag.Het kost je zo een paar honderd euro om het weer netjes te krijgen en die gravure zal er waarschijnlijk zo diep inzitten dat deze niet eens te verwijderen is.

1 like