Beste leden
Ik heb een aanbieding over de uurwerken van de foto. Ze werken niet meer. Wat is dit waard en wat word hier voor betaald?
Wat is vraagprijs
Anyway: wat voor een huiswerk heb je zelf al gedaan?
Ik denk dat een omega uurwerk kapot €100 waard is
Maar er zit geen kast bij. Zijn die los te koop?
Das 200 dan. En de rest?
Weet ik niet daarom vroeg ik het
Zonder foto’s en betere beschrijving staat en compleetheid uurwerk is er geen zinnig woord over de waarde te zeggen.
+1.
Het zijn dames uurwerken? Een werkende compleet omega dameshorloge is 100 euro waard.
Edit: ook in mid-size modellen gebruikt
Jules, wat ben je ermee van plan ?
Wil je het horlogemaker vak gaan oppakken en hiermee gaan oefenen ?
Of denk je zo “goedkoop” een omega inelkaar te kunnen gaan klussen ?
Krijg beetje unheimlich gevoel dat je opteert voor die laatste optie, en niet echt ervaring hebt / enige kennis van zaken wat daar zoal bij komt kijken.
Maar kan het fout hebben dus dacht vraag het even.
Ik check net nog even de foto’s maar de wijzerplaten zijn van de meeste beyond repair, ik denk dat je dergelijke uurwerken voor de onderdelen zou willen kopen.
Hij is de verkoper
Ok… Ik zou zeggen: bieden en paar dagen laten staan.
Ik ben aan het leren hoe het uurwerk werkt heb al een paar dingen gemaakt. En zag dit. Het leek me op alle twee de punten interessant het in elkaar zetten en het verkopen natuurlijk. Is het denkt u Mischien mogelijk om er weer een compleet horloge van te maken?
Maar hoeveel moet ik dan bieden. Heb nog niet zo veel verstand😅
Als wat koekoek zegt klopt en t dames uurwerken zijn ver van wegblijven.
Sowieso zijn uurwerken weinig waard en worden vaak voor onderdelen gekocht
Ik heb hier weer eens het gevoel dat er iemand “easy money” ruikt. Maar dit zijn inderdaad damesuurwerkjes, zelfs de Omega’s zijn hooguit een aantal tientjes per stuk waard.
Lucratief worden die pas, op het moment dat je die - met kennis van zaken - gaat demonteren, reinigen in een Elma of Greiner, en ze per onderdeel - correct omschreven! - individueel gaat verkopen. Maar ook dan wordt het “a long shot”.
Het zijn dames formaat uurwerken die ook in heren/midsize modellen gebruikt zijn. Dames uurwerken zijn niet handig om mee te beginnen als je nu voor het eerst bezig bent met reparaties en wil oefenen. Ik zag de omega uurwerkjes op eBay gaan voor 50$ werkend.
Exact wat @PeterLC zegt. Met als aanvulling dat er qua parts nog enige waarde in zit die met de juiste onkunde, gebrek aan kennis / juist gereedschap gegarandeerd terug te brengen is naar nul.
Voor oefenen is er genoeg in omloop.
En om een horloge samen te stellen zou ik een NH uurwerkje zoeken met een kast en wijzerplaat en lekker knutselen.