Waarde Omega genève cal 565?

Ik heb van een vriend in ruil een Omega Genève, cal 565 automatisch met datum, jaren 1972 gekregen.
Die ziet nu erg vieze.

Maar alles schijnt nog klaar om te lopen.
Die zal ik zeker opknappen, maar daarna… ?
Hoeveel zou zo een horloge waarde zijn ? Ik vind die mooi genoeg om te houden, maar ik heb altijd centen nodig om werktuigen en boeken te kopen :confused:

2 likes

Met een goede wijzerplaat zou hij (na de beurt) denk ik zo rond de 400 á 450 waard zijn.

Met deze plaat een stukje minder vrees ik, want een vervangende goede plaat vind je ook niet zo gemakkelijk.

1 like

Ja, ik heb vlug gekeken om een andere te vinden, maar die zijn zeldzaam en het schijnt dat er verschillende maten zijn. In tussentijd zal het zeker zo blijven.

1972 is niet zo populair helaas. Idem Genève. Serienummer zou overigens 1971 impliceren. 565 is wel robuust. Zijn genoeg mensen die een beetje patina wel aardig vinden. Originele kroon? Glas met logo? De patina (gewoon schimmel hier denk ik) zit er wel mooi verdeeld op. Helemaal klaar met service zou ik 500-600 zeggen. Maar ja, wie ben ik…

1 like

Bedankt ! Kroon is origineel en steeds mooi, glas is te beschadigd en zal vervangen moeten worden. Er is zo te zien geen logo erop.

Loopt het uurwerk nog wel? Zit erg veel zooi in en op de stem lijkt allemaal roest te zitten…

Het laten opknappen zal evenveel kosten als de waarde van het horloge.
Deze gaan tussen de 400 a 500 euro.

Ik heb niet geprobeerd om niets te beschadigen.

Nee, ik doe het zelf :wink:
Die heb ik gekregen onder ander als betaling voor een paar herstelling van zakhorloge.
Het kost een glas en een dial als ik een vinden kan.

1 like

Zo daar is een flinke plens water in gekomen. Ik verwacht dat er nog wel wat onderliggende schade tevoorschijn komt als deze open wordt geschroefd.

Dan zou ik voor blauw gaan.
Dit was de mijne (zonder date).

1 like

Mooi !

1 like

Met water heb ik al ervaring.
Hier een Omega 2500 co-axial.

3 likes

Ik ga deze weer met veel belangstelling volgen. Ik hoop dat je veel foto’s maakt en deze hier post.

Groeten,

Coos

2 likes