Waarde Omega Goud dameshorloge FP1133

Ik heb een gouden Omega dameshorloge uit 1967, uitstekende staat, inclusief originele verpakking, garantiebewijs van Siebel Juweliers, etc. Wil graag een reëel beeld krijgen van de waarde van een dergelijk item. Wie kan me helpen? Ben nieuwe gebruiker op dit forum, mag dus slechts 1 foto uploaden. Maar ik heb er uiteraard meer, indien nodig. Ook van de verpakking (rode doos plus roomkleurige doos daar omheen).

1 like

Poeh. Doorgaans geldt voor oude dameshorloges dat je zo’n beetje op de goudprijs plus een paar tientjes moet rekenen.

Dat gezegd hebbende lijkt deze in een dermate goede en complete staat dat je hier nog wel eens iets meer voor zou kunnen vangen, maar dan moet je maar net het geluk hebben om iemand tegen het lijf te lopen die zoiets wil kopen, want vintage dameshorloges zijn nu eenmaal niet erg gewild/gezocht/verzamelwaardig.

9 likes

Zou nog steeds zeggen goudprijs…

Dames horloges wil niemand hebben.

1 like

Niche markt, je kan geluk hebben! Anders de goudprijs en daar schiet je niet veel mee op.

Ik denk dat de meeste waarde zit in de band qua goud. Deze wegen en karaat bepalen geeft een aardige richting denk ik. Zoals hierboven al genoemd, de dames modellen leveren relatief weinig meer op, al lijkt deze wel in zeer goede staat.

1 like

Ik wist niet dat Siebel juweliers Omega horloges verkochten…? :thinking:

Is er een reden dat dameshorloges het minder goed doen? Betekent dit dat herenhorloges per definitie beter in de markt liggen? Lijkt mij op het eerste oog nogal een vreemd onderscheid. Enig idee wat de achtergrond daarvan is?

Dat doen ze tegenwoordig ook niet meer (heb al contact met ze gezocht), maar in 1967 nog wel… In dit geval Siebel in Rotterdam.

2 likes

Niet heel moeilijk… meeste horlogeliefhebbers zijn heren.

1 like

Oké! Leuk om te weten!
Want Siebel verkoopt al een hele tijd geen omega meer, vandaar dat ik het mij af vroeg.

Of voor heren is een horloge zo een beetje het enige sieraad en daar betalen we dan ook voor. Vrouwen hebben veel meer mogelijkheden naast een horloge.

Sure. Dat kan het ook wezen. Vermoed dat “wij” toch sneller kicken op mechanische dingetjes. Tegenwoordig mogen andere polsbandjes ook :wink: .

Mijn vrouw is al 15 jaar extreem tevreden met een quartzje van 150 euro. Geen eer aan te behalen, duw er binnenkort een cartier tank solo door… kijken of die ook gaat bevalen.

Combi van alles gok ik zo :smiley:

Waarom? Ik begrijp dat nooit zo goed. Dan toch geen duur horloge :slight_smile:

1 like

Omdat ze die tenminste wel mooi vindt, maar te duur om voor zichzelf te kopen.

Dat laatste kan ik wel bij helpen. Daarnaast is zo’n tank niet het einde van de wereld. Zodra ze d’r opleiding haalt krijgt ze er een.

Ben het met je eens hoor. Als ze dat echt niet zou willen, zou ik het ook niet kopen. Mij kan het niet rotten. Meestal is ze er alleen wel erg blij mee.

1 like

En Omega zegt de meeste vrouwen niet zoveel, die hebben aan de bovenkant liever iets van een juweliersmerk zoals Cartier, Bulgari, Hermés of van Cleef & Arpels of aan de onderkant Gucci, Armani, Michael Kors etc.

Als je van dit horloge af wilt dan zou ik hem gewoon in een online veiling zetten en zien wat hij doet, ik denk dat je nog wel eens verrast kunt worden maar dan nog moet je ook geen enorme premium boven de smeltwaarde verwachten.

1 like

Niet? Duidelijk toch. Hopende dat de vrouw er achteraf toch dermate blij mee is dat het wat goodwill kweekt voor een nieuwe NA voor jezelf…:grin:

Dit kennen we toch allemaal…

1 like

Uhm nee niet echt. Als ik wat wil en het kan dan hoef ik daar toch geen goodwill voor te kweken :wink:

Vooral de mannen die zittend plassen kennen dit :smile:

:wink:

1 like