Waarde Omega Seamaster

Ik wil graag de waarde weten van mijn mooie horloge om deze te verkopen. Hij doet het goed en ziet er goed uit. Ik draag het nauwelijks. Zonde zoiets moois in een lade.

Even bij Ebay zoeken en filteren naar verkochte items van vergelijkbare horloges. Zonder foto’s (ook van het uurwerk), ref nummer, conditie, service gehad of niet enz. kunnen we niks. Sowieso zijn we geen taxatiebureau.

welke type en model is het of een quartz of automaat dat maakt ook veel uit
en nog vergeten te zeggen de leeftijd

Foto…er zijn zoveel omega seamasters…

Ik heb een foto bijgevoegd. 3 jaar geleden service gehad. Bandje nieuw. Verder geen idee hoe oud het is

Leeftijd kun je het beste achterhalen door het deksel aan de achterzijde te verwijderen en het uurwerknummer (caliber) te achter halen.
De leeftijd bepaalt voor een groot gedeelte ook de waarde.
Ik denk zelf dat je moet rekenen tussen de 250 en 350 euro.

ligt het aan mij, of is de kroon wel heel erg groot voor het horloge. :confused:

eBay heel handig leeftijd horloge nog onduidelijk. Thx

Rechter boven- en linker onderlug lijken naar binnen gebogen. Dat is wel zorgelijk. Meer dan tweehonderd ga je hier m.i. niet voor krijgen. Kroon lijkt me ook wat groot inderdaad.

Hi Peter, pootjes verschillen. , maar niet verbogen en in balans.

Aan de binnenkant van het deksel staat het ref nummer zodat je precies weet welk model je hebt en of de kroon origineel is. Met het serienummer op het uurwerk kan je met een marge van een jaar of 2 de leeftijd bepalen.

http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

:smile: Met dank aan Chuck Maddox, Omega-fanaat in het kwadraat. RIP.

Dank. Als niet origineel, dan proberen te vervangen.

Als je het referentienummer kan noemen wat aan de binnenkant van het deksel staat, kan ik je de originele kroon laten zien in een afbeelding. Met de afmetingen erbij.

Ik mis gereedschap op het deksel eraf te halen. Ik zal het di of wo vragen bij de horlogemaker. Dank zover