Nu lees ik dat er veel wordt geadviseerd om de Oris Aquis tweedehands aan te schaffen omdat de waarde nogal daalt na eerste aanschaf.
Ik zie de aquis weinig tot zelden aangeboden worden op het forum waardoor ik de tweedehands waarde maar moeilijk kan inschatten. Ook zie ik berichten dat de marges op Oris behoorlijk hoog zijn en kortingen op een nieuw horloge kan oplopen tot 30 procent van de adviesprijs.
Kan iemand mij vertellen of dit klopt en wat een reële waarde van een tweedehands Oris aquis date 43 mm moet zijn?
Restwaarde is alleen belangrijk als je van plan bent om het horloge snel weer te verkopen.
Koop je het om te houden, is restwaarde onbelangrijk. In het blauwe gedeelte staan er een paar.
Kijk eens op Chrono24 voor een nieuwe binnen de Europese Unie (filter aanzetten) dan weet je wat je maximaal moet betalen voor een nieuwe en zet dat af tegen een gebruikte
Dank jullie wel voor het beantwoorden van de vragen.
Ik zal eens overwegen of ik voor nieuw of jong 2e hands ga als de verschillen niet zo heel groot zijn. De aankoopervaring in de winkel is ook wat waard.