Waarde Oris Aquis date

Na heel wat gelezen te hebben over de Oris Aquis, ben ik erg geïnteresseerd geraakt in zowel het merk als het model.

Nu lees ik dat er veel wordt geadviseerd om de Oris Aquis tweedehands aan te schaffen omdat de waarde nogal daalt na eerste aanschaf.
Ik zie de aquis weinig tot zelden aangeboden worden op het forum waardoor ik de tweedehands waarde maar moeilijk kan inschatten. Ook zie ik berichten dat de marges op Oris behoorlijk hoog zijn en kortingen op een nieuw horloge kan oplopen tot 30 procent van de adviesprijs.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt en wat een reële waarde van een tweedehands Oris aquis date 43 mm moet zijn?

Alvast bedankt.

1 like

Hoi Frank,

Als je in het archief kijkt dan vind je denk ik je antwoord.
https://www.horlogeforum.nl/search?context=category&context_id=15&q=Aquis%20date%20order%3Alatest&skip_context=false

Succes met je zoektocht!

Restwaarde is alleen belangrijk als je van plan bent om het horloge snel weer te verkopen.
Koop je het om te houden, is restwaarde onbelangrijk. In het blauwe gedeelte staan er een paar.

2 likes

Volgens mij staan ze regelmatig in het blauw hoor.

https://www.horlogeforum.nl/search?q=oris%20aquis%20category%3A12

Kijk eens op Chrono24 voor een nieuwe binnen de Europese Unie (filter aanzetten) dan weet je wat je maximaal moet betalen voor een nieuwe en zet dat af tegen een gebruikte

Een jonge gebruikte kost ca 1300 en nieuw ca 1500

Hangt ervaf wat je wilt

Dat is toch gewoon listprijs? :thinking:

Je bedoelt minimaal, lijkt mij :wink:

Nee, als je meer betaalt dan op Chrono24 dan ben je een koekebakker, dus dat is je maximale prijs

1 like

Wellicht moet ik mijn aankoopgedrag en strategie aanpassen!

Dank voor de tip!! :ok_hand:

1 like

Dank jullie wel voor het beantwoorden van de vragen.
Ik zal eens overwegen of ik voor nieuw of jong 2e hands ga als de verschillen niet zo heel groot zijn. De aankoopervaring in de winkel is ook wat waard.

Ik had deze inderdaad voorbij zien komen maar ik wil graag de donkerblauwe versie.

1 like

Als je een halfjaartje wacht komt die sowieso wel een keer voorbij, en anders maak je een topic in de gezocht rubriek.