Waarde oude tissot

Ik heb een oude tissot seastar automatic liggen.
Ik zou graag weten wat die waard is en wat meer info over hebben. Het is wel een damesmodel.
Vanbinnen staat volgende code: 38661-4x

Waar zal niet veel zijn vermoed ik, damesmodel en niet origineel bandje dragen niet bij in hoge waarde.

Gold plated dameshorloge dat flink versleten is; waarde enkele tientjes als hij het nog doet.

Uurwerk waarschijnlijk een Tissot 718 of 744:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Tissot_718
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Tissot_744

1 like

Paar tientjes maar dan moet je ook nog een koper vinden en dat zal niet meevallen vrees ik

Het bandje is wel origineel. Nooit vervangen geweest

Dan heb ik het niet goed gezien… excuus

Geen probleem

Zou je een foto willen maken van de sluiting, dan leer ik wat bij…

Weet niet of het origineel is of niet maar ik denk dat het nooit vervangen is geweest. Het is namelijk niet mijn horloge daarmee haha

gold plated. Ik zou zeggen 70-80 Euro.

Dat is veel hoor voor een dames Tissot, zonder service history… en waarschijnlijk gold plated

1 like

Dan heb ik nog wel wat tissot dameshorloges voor je liggen hoor, voor 70-80 koop je een net herenhorloge.

Waarom zijn de herenhorloge’s meer waard dan dameshorloges?

Omdat die nog draagbaar zijn naar de huidige maatstaven.

Ik ben bang dat het niet meer dan 20 euro zal zijn op Marktplaats. Mits je een liefhebber kan vinden.

1 like

Er staat heel groot gold plated op. Dus dat lijkt me dan wel.
Maar misschien zat ik inderdaad te hoog. Ik zou hem ĂĽberhaupt niet hoeven.

Een horloge is voor veel mannen het enige sierraad dat ze dragen, in tegenstelling tot vrouwen die veel meer soorten sierraden hebben. Daardoor wordt de horlogehobby vooral door mannen beoefend. En die kopen geen dameshorloges. Verder zijn zoals hierboven al gezegd kleine vintage dameshorloges tegenwoordig ook onder dames niet meer zo in trek.

Tientjes werk inderdaad.

Wel cool dat er een NSA band op zit. Dat dan weer wel.

Dat mannen voor sieraden “aangewezen zijn” op horloges klopt, maar dat vrouwen geen vintage horloges “hoeven” omdat ze meerdere/andere sieraden kunnen dragen geloof ik niet zo.

Dames vinden het vaak maar “ouwe troep”. Worden doorgaans niet warm van mechanica. Opwinden, gelijk zetten, allemaal maar moeilijk. En een groot deel vindt patina en draagsporen waar heren vaak waardering voor kunnen opbrengen niet mooi. Dan is het niet “ouwe troep”, maar “versleten ouwe troep”.

Overigens zie je het prijsverschil (tussen heren en dameshorloges) al lang voordat een horloge vintage is, bv als ze 10 jaar oud zijn, en ook als het quartz is. Dan zijn er inmiddels wel draagsporen. Ook al “ouwe troep”.

Er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen die het wél aardig vinden, maar omdat dat een minderheid is is de vraag daarmee veel kleiner dan het aanbod.

2 likes