Waarde Pontiac horloge?

Beste mensen op dit foum,

Een paar dagen geleden haalde mijn vader zijn oude horloge nog eens boven. Uit nostalgie hebben we geprobeerd hier meer informatie over te vinden maar zonder al te veel succes. Zelfs over het merk Pontiac valt weinig te vinden terwijl het volgens mijn vader in zijn tijd toch een gekend merk was.

Nu is hij aan het overwegen om het horloge te verkopen aangezien hij het waarschijnlijk toch nooit meer zal dragen. Een klein probleempje: is het wel de moeite waard?

Het betreft een Pontiac Memomatic Maillot Jaune en hij is in 1969 gekocht. Zelfs al is het niet veel waard, het zou toch leuk zijn mocht iemand hier wat meer informatie over hebben.

Alvast bedankt :slight_smile:

Hallo AF,

In gebruikte staat is een Maillot Jaune altijd nog wel 75 euro waard.

Vr gr Ron

Als je niet zit te wachten op die paar Euro die dit horloge wellicht opbrengt, bewaar het dan gewoon. Het is van je vader geweest en dat alleen al heeft toch een bepaalde waarde. Mijn advies: Niet (nooit!!) verkopen)
Kijk voor de aardigheid eens bij Google en tik in:

Wim van Est Pontiac

“houwe” dat horloge!

RHV

Dat verhaal rond de Pontiac horloges was ik ook al tegengekomen ja :slight_smile:
We weten nog niet of we hem gaan verkopen, mijn vader schijnt er niet zoveel emotionele waarde aan te hechten maar toch bedankt voor je advies. Het kan goed zijn dat we hem gewoon bijhouden.

Nu nog wat meer informatie vinden


Bedankt voor je bericht Ron
Hier is nog een foto van het horloge:

Hoi AF,

Hij ziet er nog mooi uit. Maak er maar 90 euro van :slight_smile: Ik verzamel o.a. Pontiac en kom er veel tegen. Het vinden van info op internet is inderdaad erg moeilijk. Pontiac heeft meerdere eigenaren gehad sinds haar vroege jaren. Sinds het een aantal jaren geleden gevoerd werd onder de naam ‘Pontiac by Clyda’ was het helemaal gedaan
 Toen de firma Kinsbergen te Amsterdam bezig was met Pontiac kochten ze altijd eerste klas uurwerken bij bv eta. Er waren meerdere kwaliteiten te krijgen bij Eta. Het waren gewoon goede horloges, samengesteld uit onderdelen van meerdere leveranciers.

Ze zijn overigens nog betrekkelijk makkelijk verkrijgbaar in new old stock staat (niet verkochte voorraad van vroeger). Ik zou jullie Pontiac zeker niet verkopen. De emotionele waarde zal alleen maar stijgen.

Vr gr Ron

1 like

Mocht je hem toch willen verkopen, dan ben ik best geinteresseerd.
Vanwege de emotionele waarde : Ik ben zelf van '69 en verzamel een beetje horloges uit dat jaar.
Vooral omdat veel horloges in die jaren echt heel erg lelijk waren. Deze is daar een goed voorbeeld van :slight_smile: Ik heb een Accutron, en die lijkt er heel veel op.

Bas

Ik heb je een privé bericht gestuurd baseman :slight_smile:

Ik heb ook een pontiac. Zou u mij de waarde ervan willen schatten?

!