Hallo,
Hoe bepalen jullie de prijs voor een pre-owned horloge? Zijn de prijzen op Chrono24 een leiddraad is het een platform als catawiki? Daarnaast heb je ook nog handelaren maar daar zit natuurlijk ook een mark-up op.
Wie kan me op weg helpen?
Hallo,
Hoe bepalen jullie de prijs voor een pre-owned horloge? Zijn de prijzen op Chrono24 een leiddraad is het een platform als catawiki? Daarnaast heb je ook nog handelaren maar daar zit natuurlijk ook een mark-up op.
Wie kan me op weg helpen?
Tja, het lukt me logisch dat je daarvoor gewoon alle beschikbare informatie gebruikt. Aangezien de transactie en context van Catawiki heel anders is, denk ik dat je het platform wel mee moet laten wegen in de prijsstelling. Over het algemeen houd ik het op het forum zeker bescheiden met de bedoeling het ook aantrekkelijk te maken waarover dan ook geen commissie hoeft worden afgedragen. Dat neemt niet weg dat het ene makkelijk en het andere moeilijk verkoopt, en in mijn beleving meer van het laatste. Zeker geldt: hoe bekender het object hoe makkelijker te prijzen en misschien uiteindelijk toch vaak ook makkelijker te verkopen.
Alle verkoopadvertenties bekijken. Op HF of UF dat maakt niet uit. Je komt er horloges tegen die je niet kent, alle specs staan erbij en je krijgt een goed beeld van de prijzen. Let dan ook op de prijsaanpassingen. Op meerdere vlakken zeer leerzaam als je wijzer wilt worden in dit metier.
Hoeveel vliegen zijn dit in 1 klap?
Ik begin meestal bij het gebruiken van de zoekfunctie hier op HFâŠ
Is voor mij vrij simpel.
1] Ik bepaal eerst op welk merk - type - uitvoering ik mân zinnen zet.
2] dan wat de minimale staat van onderhoud en fysieke toestand dient te zijn.
3] wat het horloge van mân keus mij waard is
en vervolgens begint de zoektocht.
En wanneer er dan 3 groene vinkjes staan en ik een klik met de verkopende partij heb is mân zoektocht teneinde.
Zo duurde de zoektocht naar mân huidige âdaily dresserâ een maand of 10.
Vond haar uiteindelijk op een 5 km fietsen van mân thuis.
Advertenties bekijken en vergelijken op o.a. Chrono en hier. Je kunt ook op https://watchcharts.com/watches/price_index kijken naar het specifieke model als indicatie. Staat, leeftijd, onderhoud etc. spelen natuurlijk allemaal mee.
Het is heel moeilijk
Zeker nu
Alle prijzen die je ziet
Maar daar worden ze niet altijd voor verkocht
En soms worden ze helemaal niet verkocht
Is is wat iemand er voor geeft
Zeker vandaag de dag is het moeilijk te verkopen
Ik neem aan dat je als koper in de markt bent?
Ja, veel goede tips al, hierboven. Goed kijken op zoveel mogelijk bronnen en eventueel hier op HF nog advies vragen. Succes!
Stel: je schaft iets, i.c. een horloge, aan. Zodra het in je bezit is, ben je 20% âkwijtâ.
Na een jaar gaat er weer 20% van de overgebleven waarde af. En zo verder.
Dat is zoân beetje mijn vuistregel.
Daarnaast kijk ik ook naar hoe (on)populair een horloge en/of merk is.
Succes!
Correct.
Heb er een gewoonte van gemaakt om 17 jaar oude horloges overal gratis af te halenâŠ
De prijs wordt ook negatief. Voor horloges van 25 jaar oud, krijg je vaak geld toe als je ze ophaalt.
Laatst zelfs reiskostenvergoeding gekregen.
Precies. Vintage Rolex of niet. Die auto rijdt niet op basis van goede intenties.
Ga naar eBay.nl, zoek naar het artikel in kwestie, en selecteer bovenaan veiling en in de filters âverkochte objectenâ dan krijg je heel snel een idee van de reĂ«le marktwaarde.
Pre-owned, is dat gebruikt, tweedehands, een occasion?
Alle goede adviezen zijn hierboven gegeven. Daarnaast is het een âwat de gek ervoor geeftâ markt geweest waarbij veel verkopers nog steeds denken boven list te kunnen verkopen. Gewoon onderzoek doen dus en bedenk je dat je altijd de verkoper koopt.
Ik schreef ook: daarnaast kijk ik ook hoe populair een horloge / merk is.
Voldoende ruimte voor de altijd zo belangrijke nuance!
Was een grapje hoorâŠ
Het is pre-loved. Dat is een horloge dat eerst liefdevol door een andere eigenaar is gedragen.
Wat bepaald de populariteit van een horloge merk of de afschrijving is dat ergens terug te vinden of is dat de genoemde 20%?