Waarde Rolex 18248

Goedendag,

Mijn vader overweegt zijn erfstuk te gaan verkopen.
Voordat die dat doet wilt die graag weten wat die ongeveer waard zou zijn. Het is een Rolex oyster perpetual day-date uit 1992 18248. Er is weinig tot geen onderhoud aan gepleegd. De enigste keer is vorig jaar geweest omdat het horloge niet meer op te winden was. Deze reparatie en onderhoud is uitgevoerd door Paul van Zeeland. Die tevens ook geinteresseerd was om hem te kopen, hier is die toen niet op ingegaan. Dit omdat die totaal geen benul heeft wat de horloge nog waard is.

Mochten er nog andere foto’s nodig zijn of nog een andere vraag willen stellen hoor ik het graag

Alwin

8 likes

In principe behoorlijk waardevol: https://www.chrono24.nl/rolex/ref-18248.htm#gref
Dat er weinig tot geen onderhoud is geweest zou wel eens goed uit kunnen pakken, dan is het horloge nameijk ook nog origneel.
MIsscihen is veilen een idee?

2 likes

Give and take… €14k Maar kijk even op Chrono24, daar krijg je wel een indruk lijkt me

1 like

Ik zou hem niet verkopen :star_struck:

3 likes

Volgende week nog maar 9k. Dus snel verkopen aan mij. :+1::stuck_out_tongue_winking_eye:

Mooi ding. Die bark? Finish van de middelste schakels… :heart_eyes:

2 likes

Mooi!

1 like

Alvast bedankt voor de snelle reacties. Weet iemand ook nog de oorspronkelijke prijs toendertijd? En wat is de beste manier om het horloge eventueel te verkopen?

Mvg Alwin

Hier op het forum. Kan je door het checken van referenties of het een serieuze/betrouwbare koper is.
Of verkopen aan een handelaar. Maar dat scheelt een hoop in de prijs die je er voor kan krijgen.

3 likes

Ik zou ook zeggen op het forum, vooral voor een leek.
Chrono24/ ebay/ … gaat te veel gedoe zijn en marktplaats zit vol met oplichters.
Je moet dan wel natuurlijk al even lid zijn van het forum…

1 like

Veiligste weg is via een handelaar/erkende winkel… maar dan krijg je er minder voor. Particulier levert je meer op, maar ook meer risico.

Voor zo’n model is er genoeg animo van de bekende (vintage) dealers denk ik.

1 like

Hi Alwin,

Hier de januari 1991 prijs in DM. DM 37.000,—. Zie hier:

In oktober 1994 was hij DM 40.600:

10 likes

Ik zou je vader overtuigen het een erfstuk te laten!

8 likes

Daar staat de 18348 en niet de 18248 toch?

1 like

Tja. Daar betaal je ook best veel aan het veilinghuis en de premie krijg je ook niet.

Ik zou hem gewoon zelf verkopen

1 like

Sow, dat schrijft af!

Dat is het verkeerde voorbeeld. Is een 18348 met diamanten ed.

Oeps…

1991

2 likes

1994:

2 likes

Goedenavond,

Bedankt voor alle reacties er zitten zeker een paar goede adviezen bij. Ook nog een paar via een pm gehad. Verder nog geen last gehad van mensen die hem voor een spotprijs willen kopen. Ik ga het mijn vader voorleggen zodat die op basis van deze adviezen een besluit kan nemen.

Nogmaals bedankt

Alwin

5 likes