Waarde Rolex Oysterquartz 17014

Beste Rolex liefhebbers,

Ik heb al behoorlijk veel verschillende merken horloges in mijn bezit gehad, maar nog nooit een Rolex. Er is mij nu een Rolex Oysterquartz 17014 aangeboden ter inruil op een van mijn horloges. Ik kan niet heel veel over dit type vinden, met name dan over de waarde ervan. Het gaat er mij bij deze inruil niet om om geld te verdienen, maar ik wil er ook niet op verliezen. Het betreft een horloge zonder doos en papieren. Wat moet ik ongeveer qua inruilwaarde rekenen? Het gaat om deze:

Bedankt vast voor je reactie!

Kleine 4k ongeveer (als ik chrono mag geloven)…

Heeft deze een gladde bezel of een fluted?

7 likes

Fluted, de foto is van het daadwerkelijk aangeboden exemplaar.

Ah check.

Vandaar mijn vraag

:point_down:t2:

Maar fluted dus… I guess…

4 likes

Dank je, ja ik had m gezien. Echter wordt dit type zo beperkt aangeboden, dat ik dan nog niet weet of het een reële prijs is. Ik merk namelijk dat er op chrono soms ook maar zo wat gevraagd wordt.

“Soms”? :grin:

Anyway, qua waardebepaling? Wat wil je er uitwindelijk mee, verkopen?
Wil je daar veel of weinig tijd voor nemen?

Anyway… op fora gaan ze niet weg voor 3500 dollar vraagprijs, dus ik denk dat een verkoopwaarde van rond de eur. 3k Realistisch is

1 like

Die kast is fakked , laten gaan

1 like

Deze ziet er niet bijzonder goed uit. En dat is een understatement.

En heeft luminova wijzerplaat. Ik zou hem laten schieten, ongeacht de deal.

4 likes

3K krijg je er altijd wel voor terug omdat er Rolex op staat.
Maar de kast en bezel zijn flink gepolijst en de uurwerkeb zijn zeer storing- en obderhoudsgevoeig.
Mijn advies: doe het niet. Laat de koper hem lekker zelf omzetten in geld.

2 likes

Dank allen. Ik denk dat ik jullie wijze raad opvolg en deze laat schieten.

2 likes

Vooralsnog houden, maar als ie niet bevalt (ben grotere horloges gewend) wil ik er bij een verkoop ook niet op toe leggen.

Goed dat je het hier post :+1:
Lekker blijven zoeken. Je komt vast iets beters tegen.

2 likes

Weet inderdaad dat het quartz uurwerk erg onderhoudsgevoelig is, verder sluit ik me aan bij bovenstaande.

1 like

Wil je hier meer info over geven?

1 like

Aangezien het een quartz uurwerk betreft, zit er een batterij in. De vervanging hiervan schijnt aardig aan de prijs te zijn.

Dat is nogal wat anders dan onderhoud hè?

2 likes

Het regelmatig open en dicht maken van de case doet het horloge ook niet veel goeds

Wil je hier meer info over geven?

2 likes